Pages

14 July, 2010

kerana traffik kah?


aku ber"blog" bukan niat nak dapat high traffic

nak org baca..nak org telek

sblm nih xde follower pun

xde paksaan pun..


blog ku ini berkisar dgn kehidupan peribadi aku

apa yg aku lalui

sepanjang menjadi isteri beranak 2 nih

aku aktif berblog sejak mengandungkan booboo

masa mgdgkan kak ain

aku x kenal pun blog nih!!


tapi sejak aku rajin blog walking nih

aku terlihat..tertengok

sesetengah "blogger"

banyak cara nak naikkan traffic

dan kdg2 aku rasa mcm2 jenis manusia ni rupanya


aku lebih suka baca blog

yg kisahnya berlaku di dunia "realiti"

yg berkongsi info menarik..bukan tujuan menayang2 @ menunjuk2

aku suka baca info kekeluargaan/bukan cerita luar-dalam "seks " terutamanya


dan aku paling pelik

bila ada jugak manusia

yg gunakan blog mereka sndr

"utk cerita kisah yg bagi aku sgt sensitif"


kebanggaan kah?

kejayaan kah?

suka kah?

bila ada reader yg membaca /terbaca kisah pelik tapi benar anda?

(mungkin ini cara/jalan mudah nak jana traffic?)


bagi aku ber"blog"

mestilah ikhlas

bukan sengaja nak naikkan traffic

put hint really "fishy"

seriously so annoyed...(ini pendapat peribadi x mewakili sesiapa ok)


aku x tau niat org lain

bak kata org itu blog ko kan

suka hati ko ler kan..


bagi aku nuffnang mungkin as + bonus utk berblog

tapi bukan jadi KEMESTIAN

kalo ada itu REZEKI

kalo takde

aku x rasa apapun..

mungkin belum rezeki..


aku seronok tgk org lain yg boleh BE

tp melalui penulisan blog yg telus

macam blog ini


my fav blog skrg nih..

ayat yg sempoi..

very lovable mommy

baca pun seronok...

bila dia tulis ayat happy..aku pun turut rasa happy gak

bila dia tulis ayat sedih..aku rasa nak nangis jugak

aku x kenal siapa dia


tapi aku betul2 suker baca blog dia.........


hopefully aku harap akan ada jugak org yg suka baca blog aku

m/mana aku suka baca blog dia..

(tp kalo ada yg menyampah..you may walk away & press the X button)


banyak lagi blog yg menarik

tp kebanyakan blog yg aku paste di wall blog ku ini

my entire fav reading list


pendapat kawan2 m/mana?

9 comments:

Mama Qiestina said...

alahaiiiiii u make me so terharu.tsssk.

apelah sangat belog cap ayam saye tu..
btw if u appreciate i'm soooooooo aprreciate too :))

hihi kite berbelog dari hati.bukan ikot kehendak org nak baca ape.itu recipe kejayaan *ewah*

nice to know u..

littlehumblelynn said...

mama qiestina,

tq for drop by!!yes ,i think blogging need to come from ur bottom heart!!biar telus..biar jujur!!
anyhow tq again for drop by :-)

Suliana said...

mama wisyah,
mama qies is my school mate :-) *jap yatt, aku tumpang glamer ko skit*
yup,blogging kena telus ikhlas :-)

littlehumblelynn said...

suliana

laaa........kawan sekolah rupanya...(mana kawan2ku xde ke blogger nih..)
su boleh panggil saya lynn..

ayu said...

suka baca blog lynn..

macam2 kisah ada..

paling best ttg kisah anak2..^_^

littlehumblelynn said...

ayu,

tq ,ur blog one of my must hit & read every day as well.to cope with breastfeeding issue..& both adorable kids as well.future LC in training blog..chaiyok ayu!!

ayu said...

aiyaaaaaaaa...tak mo la jd LC...

nak tolong kawan2 je...hehe..

DrSinga said...

*blushing dan terharu sebab 'a must read blog'*
terima kasih kerana membaca blog saya yang ntah hapa-hapa itu...
:)

littlehumblelynn said...

DrSinga,

waaaaaaallllllaweiiiiii..suker nya tgk u drop by here!!

tq..tq..