13 October, 2010

when we feel down,believe me ALLAH still loves you by giving this kind of TEST..to test our FAITH..so keep smile even the tear keep dropped :)


bulan nih bulan kritikal
bulan nak cover KPI 2 bulan lepas yang hancur lebur
gara2 bercuti menjaga anakku yg sakit dulu
bulan nih bulan penentuan
jadi bulan nih bulan penuh STRESS utk aku

tp 2-3 hari nih aku jadi sgt DOWN
apa yang aku kerjakan x menjadi
spt yang aku harapkan
spt yang aku mimpikan

tp apapun yg kita buat
kalo x menjadi
mungkin belum rezeki
mungkin belum masanya
mungkin ada yang lebih baik menanti kita
mungkin ALLAH ada perancangan lain untuk kita

aku x berharap pada nasib BAIK @ miracle
yang aku berharap smg usaha yg aku buat
melalui jalan betul
akan membuahkan kejayaan hdknya
kalo x banyak/sedikit jadiler..
dah cukup buat aku tersenyum

kdg2 usaha kita mmg OPTIMUM
tapi mungkin bukan rezeki utk kita lagi
dan kena belajar mendidik diri redha dgn apa yg kita ada..
dan jangan putus berusaha
sehingga garis penamatnya..

work hard,pray hard & tawakal to ALLAH

*the tear is not the meaning that im lost in this battle but to show this painful battle should end with good ending!!

all the best to me..

12 October, 2010

sedihnya :(

aku tau ramai yg tau pasal kisah kemalangan ngeri kat melaka tuh
aku betul2 terkesan kali nih
semalam aku smpt tumpang tgk tv kat kedai makan (aku tapau nasik)
layan berita utama TV3
aku rasa mata aku bertakung sama
tgk live shoot kat bilik mayat
tgk ahli keluarga simati meratap hiba
sedihnya ..........
menitik airmata aku
smp kak ain tanya nape mama nangis?

dan agak sayu jugak bila ada 2 org perempuan muda
yang patah spinal back bone
dan kedua2 mereka menanti hari utk diijabkabulkan
besarnya dugaan..
kasihannya..
smg mereka tabah menghadapi dugaan ALLAH ini
berharap kesakitan mereka beransur reda kala ini..

kemalangan/tragedi macam ni
xde sapa yg mintak
tapi malang mmg x berbau
sapa nak tau kita akan kena suatu hari nanti

aku selalu bisingkan en papa
kalo bawak keta macam org giler
ntah apa yg dia kejar
speeding x tentu pasal
aku mmg akan marah
kaw-kaw punyer smp dia bingit telinga
gaduh pun gaduhler as long as x speeding

bg aku kalo even ko professional driver sekalipun
nak bawak laju macam apa sekalipun
bawakler masa ko xde penumpang
jangan nak risky other people live

smp kekdg aku terkeluar jugak ayat
"kalo nak mati,mati sorang2.jangan nak heret mama & anak2 sekali"
nauzubillah!!

geram ok..!!

kalo x jadi apa2 ..alhamdulillah
tp bab saman speed trap tuh
x pasal2 kena bayar rm300
bukan sikit rm300 tuh..
dah boleh wat belanja dapor sebulan tuh..

utk ahli keluarga mangsa tragedi
takziah & al fatihah..


macammana korang bg advice pd hubby spy beringat semasa memandu?
help!!

11 October, 2010

ain at pool....her fave place ever:)

agak lama aku berjanji dgn si ain
nak bawak dia mandi pool kat bawah umah tuh
actually parking bay unit rumah aku di tgkt 3
so everytime balik umah jarang sgt turun LG nih
the pool kat LG
so semalam sinced auni pun tido

suker sgt kak ain bila aku mengajak dia ke pool
sblm tuh kena promise awal

"ain mandi kejap aje tau,kalo mama kata cukup..means kena kuar pool ok"

dia pun ok jer..

carikan baju mandi dia..pas ke mana x tau
at last pakai aje apa yg ada
siap bawak float lagik..
huhuhu..

tak smp 15 minit
aku dah paksa dia kuar pool
aku risau sbb ramai sgt
takut demam lak anak aku..
mana nak tau kan..(ini bukan private pool..campur ramai org kat umah tuh)

















muka si ain yg sgt ceria dpt masuk pool




so far ain baru 13kg
makan x berapa nak suka
yg dia suke minum susu,minum milo,makan telur,makan mee goreng,makan sup krim ayam,ayam grg KFC
sgt susah nak suh makan
melainkan dia betul2 lapar

sgt pandai cakap
anak aku sorang nih
mmg dr kecik x PELAT..serious!!
dia mmg petah bercakap
dah pandai baca doa makan-doa selepas makan
berserta maknanya
dah pandai ikut aku & en papa solat berjemaah

fav cartoon tentunya wonderpet,ultraman,barney
sometimes tgk macam dia syg sgt pd auni
sometimes aku tgk dia marah sgt dgn adik dia
tp selalunya adik dia mmg suke BULI dia
suker sgt TARIK RAMBUT dia

dia cukup marah kalo aku cakap dia tuh "anak cina"

dia mesti jawap
"kan mama mengandung kakak dulu"

merajuk no WAHID ok!!
ntah perangai sapa yg dia ikut..huhuhu :)

ain x berapa pandai nyanyi
kalo nyanyi lagu apa2
suker2 dia aje nak buat lirik sendiri
mmg hancusler lagu tuh kalo kak ain yg nyanyi

aku x tau org lain
tp en papa
x leh tido kalo xde kak ain
mmg anak manja en papa nih......

hehehe........

apapun.......dia ttp anak kesayangan & penyeri keluarga kecilku

mama loves you so much :)





we always proud of you..bro!!

last saturday aku & family

berkumpul reramai utk ke UPM attend konvo abg ku
dia terima Master In Engineering (highway)

so berkumpul kat umah abg kul 12.30
terus ke UPM
the good thing convo kat UPM
aku rasa x sesemak konvo UM (2003)
smooth jer...........
parking senang..wpun cuaca agak panas
tp we manage to get ample space betul2 bawah pokok
curik kerusi kat bawah khemah
best gak lepak reramai
smbl layan WIFI
yang masuk dewan selain abg aku,hanya mak shj


jom layan picca
yang sempat aku snap guna HP ku aje
nak proper picca kena tggu curik FB abg aku yek

to my bro Ahmadi Hasnan Abd Latib
congrats !!

we always proud of you..

he is starting his journey THRU long way journey,with limited resources,with limited fascilities
but he manage to get it done!!
started with certificate of civil engineering (h/way) at Politeknik ketereh
continues journey with diploma of civil engineering (h/way) at Politeknik Ungku Omar
and continue again his degree of civil engineering at UPM
now graduated with Master Of Engineering(h/way)


my bro nih keja as engineer kat highway DUKE
tp kalo adik beradik lalu still kena hulur RM2 jugak..
ada ke patut !!




auni & en papa..cranky tahap gaban!!

ain dgn moltar board pak uda-amik berkat!!
my bro with his proud smile
auni again with her waa face..
my mom cuba pakai lak..ada gaya hajjah anne

 
mak su yg try test jugak dgn anakku ain(tgh),aliya anak paksu (kiri),ilham anak abg (kanan)
abg & family

08 October, 2010

happy weekend kawan2


as usual bila keja di hari jumaat
cepat aje rasa masa berlalu kan
cepat aje dah pukul 1..sat2 lagi dah kul 3 then kul 5
waaaaaaaaaa boleh balik!!


esok rancangan dlm kepala
utk attend open house kengkwn
dan yg plg penting
upacara konvokesyen Master Abgku di UPM
sgt excited sbb dah lama x pg majlis macam nih..
teringat konvo 8 tahun yg lalu..

tp bila mengingatkan konvo abg ku esok sidang petang
sure panas x hingat
(tp x tau lak kot hujan..kang sekarang musin hujan gak kan..)
aku tgh plan apa nak buat dgn ain & auni
risau gak kalo berpanas2an nanti
lebih lg si auni..takut demam lak..

ahad xde arah tujuan lagik
pg tuh mungkin ada hal g opis sat
(tlg jangan gelak ok..aku mmg rajin je g opis time weekend..dah dkt 2 tahun gini)
dalam 2-3 jam jerk
pas tuh mungkin lepak umah aje
golek2 sama auni & ain


dlm hati teringin nak pg I-CITY
tgh dok godek dlm internet
carik dlm Garmin
dimana tpt ini yg sebenarnya?

sehingga itu..kalo sempat akan bersiaran dr rumah

tapi as usual jarang yg berjaya
sbb si auni lagi suka melepek pd mamanya

dan untuk kawan2
have a happy weekend!!
jangan lupa update blog
wpun aku malas nak taip entry
aku cukup rajin BW..
suka tgk rumah kwn2
meriah dgn gambar..macam2 info
jupe lagi ok :)





azam di akhir SYAWAL..

esok kalo sapa x tau merupakan hari terakhir bulan Syawal
jadi sayu semacam
macam dah x best lak
org kat Msia posa sebulan raya pun sebulan kan...
wpun dah keja raya ke 4
still seronok g keja sbb masih mood raya kan :)

kalo masa raya
tetiap minggu penuh jemputan open house
kekadang ada yg terpaksa menguzurkan diri
sbb tak terkejar dr 1 umah ke 1 umah
tp kalo boleh sumer nak terjah
sekadar meraikan tuan rumah

start malam nih pun
agaknya last minute nak wat open house
terutamanya open house boss baru ku ini
esok pun ada gak
wahhh sgt meriah kan org msia beraya :)

azam di akhir syawal tahun ini
utk raya tahun depan
no more planning shopping last minute
kena start saving untuk raya dr sekarang
(x mo lagik berharap belas ihsan kerajaan lagik..huhuhu !! )
kena mula train dgn insentif utk kak ain berpuasa separuh penuh
dan yang paling penting lebih jaga kesihatan the whole family
supaya bulan posa tahun depan kami x berkg di hospital lagik
insyaallah :)

dan the best thing tahun depan raya dgn family ku pulak
so en papa sila ALERT dan jangan buat idea2 hampeh dihujung ramadhan thn depan ok :(
dah 2 tahun x beraya dgn adik-beradik terchinta
wpun dok dekat2 feel raya takkan sama dgn hari biasa tau !!

kawan2;
masih ada open house lagik?
banyak lagi kuih raya kat umah ?

kuih raya kat umah tinggal serdak
tp yg serdak ituler yg paling nikmat

till then daaaaaaaaaaaaa.......


***i/allah panjang umur berjumpa kita Ramadhan tahun depan begitu jugak dengan kemeriahan Syawal

07 October, 2010

bila boss baru tido :)

adoikkkkkkkkkkhhhhhhhh
kantoi..!!

boss baru ku tido
siap melepek kat meja dia

apa patut aku buat
aku ada benda nak amik dr dia ni

aci x aku gegar tpt duduk dia?
aci x aku tggu sat-sat lagi?
kang dia malu lak ngan aku kan............

atau aci tak aku jerit nama dia kuat2

bossssssss,,,,,,saya nak ni.............xx !!

***inilah gaya sebenar ketam ajar anak berjalan***

huhuhuh..

Post of a DAY

Aku & AKPK di tahun 2013

Aku memang dah lama nak buat entry ni Walaupun umpama buka pekung didada sendiri Tapi ini antara pengalaman peribadi aku Aku nak share supay...