Pages

14 September, 2010

summary raya 1-4

summary raya (tanpa entry bergambar..gambar x sempat upload lagik)
raya ke 5 baru sempat nak update blog
ikutkan raya ke 3 dah smp KL
syukur alhamdulillah
perjalanan pergi & balik kampung tak tersangkut dlm jammed lgsg

balik beraya di kg en papa
as usual biasa jerk bg aku
(ayat merajuk nak raya dgn mak........huhuhu)

menu pagi raya PERTAMA
rendang daging ( masakan sendiri)
laksa ,tapai pulut,ketupat manis,lemang & sate
aku makan & makan x berhenti..huhuhu..

menu raya KEDUA
aku & kakak2 ipar wat projek SOTO AYAM lak
as usual aku selalu amik tender wat BEGEDIL DAGING
kak ngah wat kuah soto
aku sibuk wat begedil.......layankan aje

raya KETIGA..aku dah siap packing
sbb nak balik KL dah
terpaksa balik dlm 1/2 hati
kesian kan MIL yg x berapa nak sihat
tp nak wat m/mana aku kena kembali bekerja semula
kesian MIL yg sakit perut dr raya pertama
dan melarat2 ke demam pulak
anak2 sumer pakat balik belaka
sbb masing2 keja

smp KL raya ketiga pukul 5pm
bawak si auni ke klinik pulak
auni experienced bad "nappy rashes"
kesian aku tgk........adoii!!
dpt lak jupe doktor sengal..di baginya Drapolene
yg ini.......aku pon leh beli kat farmasi..

actually dr start balik kg baru nih
aku dah start sapu nappy rash cream nih
salin nappy sejam sekali
tp x jalan...itu pasaller aku g klinik
jupe lak doktor sengal nih,,

nasib baik ada DAKTAKORT cream yg aku dpt dr Tawakal
semalam baru nampak kurang sikit..

balik je KL..si auni demam prior to 1yr jab yg dia amik last week
kak ain pun demam jugak
risaunya aku........si auni demam tau sbbnya
bila kak ain demam x pasal2 aku cuak jugak
sejak kes kuar masuk ward bulan posa baru nih
aku mmg cuak betul kalo anak2 demam..

semalam konon2 nak g keja
x jadik pg..sbb aku x cukup tido
perut aku pun meragam
gara2 makan x hingat!!
auni meragam tahap dewa bila demam
x mo makan ubat..running nose pulak..

pg2 semalam wat muka kesian jupe doktor
amik MC & ubat utk kak ain sekali

harapnya anak2ku beransur sembuh hari nih.....
keja separuh hati
teringatkan anak2 yg x sihat
teringatkan kuih tart atas meja..lupa nak jamah(ada lak gitu yek..)


*** bila ada cuti lagik yek??








No comments: