Pages

07 September, 2010

FESYEN TUDUNG RAYA DARI DULU SAMPAI SEKARANG

kalo korang perasanlah
tiap kali musim raya
macam2 jenis fesyen tudung baru yg kuar
macam2 nama pun ada
dari yang mahal sampai ke yg murah
ada jugak sehelai tudung berharga beratus RM
macam2 colour..macam2 corak
macam2 jenis kain
kalo g jalan TAR sure pening tgk tudung kan..

yang ini tudung bawal sulam--paling murah RM5

sekarang masih ada yg pakai lagik,cuma mungkin x seramai dulu2

tp aku still suker jugak..sbbnya kain cotton & corak yg menarik serta harga yg make sense jugak


ini pulak zaman masa Wardina mula bertudung

dia pakai tudung ala shawl ..tp dia pakai sgt kemas

kalo aku yg pakai mau jadik zombie gitu

ini plak tudung bawal batu--mahal mengikut kualiti batu
lagi berkilau batu tuh lagi mahal..dulu suka jugak tp leceh nak jaga sbb malas nak cuci tangan
aku memanjang campak dlm mesin..so rosakler batunya..huhuhu..

tudung Dato Siti
ini confirm aku xkan pakai
aku rasa PELIK pun yea jugak
dan x sesuai dgn muka aku & aku rasa rimas sikit


yang ini tudung Syria
aku suka tudung nih
setakat nak g kuar umah kejap..pg pasar
aku sukaler nak pakai
senang jerk..
tp nak pakai kat luar..x lawa aku pakai
nampak sgt chubby aku nih..


yang ini org panggil Tudung ala2 hajaba
aku punya fav skrg nih
tgh mengumpul sikit2
dan inilah tudung wajib aku kalo kuar mana2
pg keja-pg shopping-pg jalan2
senang,cantik,kemas & sopan
aku suker..en papa pun suker katanya..
tudung nih ada saiz..selalunya aku pakai saiz M
so far x pernah lagik ke ARIANI/HAJABA
aku beli yg murah2 jerk..paling mahal pun RM25 sehelai
jadiler..yg penting mengikut syariat
utk raya nih..x sempat nak beli lagik
mungkin petang nih nak pusing mall lagik..


yang ini mungkin yg paling latest
Tudung Rozita Che Wan
katanya 2 layer..
nampak cantik gak kan..
nanti nak survey rega dulu..

kawan2 shopping tudung dah?
sure meriahkan.....raya tahun nih..
***pic credit to google



7 comments:

mekchu said...

mcm tak sesuai lak nama tudung rozita che wan.. dah la dia tu penuh kontroversi lagi seksi.. hahaha.. pandai je nak komen kan..

selamat hari raya utk lynn & family.. mekchu tak shopping tudung raya pon ;p

DrSinga said...

tiba-tiba nak nyanyi lagu...
'tuduuung periuukkkk'
'pandailah menariii....'
.
boleh??
:)

Suliana said...

baru balik jln tar cari tudung.. sebat je la mana yg ada, dah tak larat nak pusing.. hehe. bawal ada, awning ada, syria pun ada.. hehe

littlehumblelynn said...

mekchu,
tuhler macam dah x de nama lain lak..

dr,
boleh jerk..

sue,
wahhhhhhhhh dengki dah pg jalan TAR..bulan posa nih sehari pun x trn jalan TAR lagik..

ayu said...

thn ni still juga pakai tudung bawal....ahakkkk..nak buat mcm mana..wpn diri ini suka sgt pakai tudung syria & ala2 tudung hajaba sebagainya tapi en suami tetap tidak suka ku memakainya utk raya..so, malas nak pening kepala, cari je la tudung bawal..lynn, cari kat carefour ampang..banyak je jual tudung2..tak yah dah g jln tar..harga pun ok gak...selamat memborong tudunggggggggggggggg

p.s :ingat nak pakai shawl je..tapi pendek sgt..tak sesuai gitu..huhu

littlehumblelynn said...

ayu,

suami suka ayu pakai tudung bawal sbb nampak comel lagi tuh..x tau sempat ke x nak beli tudung..ptg ni nak merayap ke ampang park..

Kaseh NazLieza said...

sudah...thun ni tdung lycra...