Pages

06 September, 2010

raya punya pasal..........:)

aku tgh bosan tahap zombie kat opis nih

best buddy dah cuti raya

aku jugak terkontang-kanting

dok berdoa x henti2

semoga cuti 2 hari yg aku nak apply mula rabu & khamis ni lulus hdknya

web portal nak apply cuti lak x leh masuk dr td

bongoksssssssss!!!!!!!!!!



seronoknya baca blog kwn2

ramai yg dah mula balik kg

ramai dah start tayang kuih raya,baju raya,kasut raya

aku nan ado...........

malam nih harusler nak merayap lagik

mencarik baju melayu en papa

baju kurung anak2ku

mencari tudung raya ku

mencari handbag utk mak ku

MIL punya dah selamat beli

utk mak..mmg kena belek+telek lagik

yg mak pesan harganya leh tahan jugak

so look for better bargain dulu..



tahun nih aku beraya secara sederhana

sbbnya pas raya nak renew road tax en vios ku itu...

bagi aku raya kena beringat

kang pas raya takkan lalu nak makan biskut-kuih raya jer kot..

so back to BAJET... BAJET..again..



check list raya:




  • servis keta --->>yg ini alhamdulillah sejak pakai en vios tak kerap sgt pg servis macam kami pakai perodua dulu..next service bulan 10 nanti..so selamat dr bersesak2 di pusat servis keta

  • baju raya ---->>baju kasual ain & auni sorang 3 pasang/baju melayu en papa (lum beli lagik)/baju kemeje T en papa/baju kurung aku (ada 3 pasang--stok beli awal tahun..hantar tailor bulan 5 baru jer amik dek MIL ku minggu lepas)/baju kurung ain(opah dah beli tp warna lari tema)/baju kurung auni..(lum beli lagik)

  • kasut raya--->>ain & auni--sepasang sorang/aku--beli sandal VINCCI jerk--x kuasa nak pakai kasut2 tggi bagai..mmg x melaram sejak anak 2 nih../kasut en papa--ini en papa x tau mau beli ke x mau..tp akan aku paksa jugak..(susah sgt nak berganti kasut tuh..)

  • duit raya --->> selamat ku tukarkan..bajet x banyak RM300 utk kanak2 shj & anak2 sedara yg ramai tuh..utk mak & MIL adaler sikit..belum sempat nak selit dlm sampul raya lagik..

  • rumah --->>memandangkan baru jer pindah..so x banyak yg kami nak tambah..curtain pun baru lagik..ado x ado beli table runner kat CARREFOUR RM15.90..huhuhu..

  • kuih raya --->>aku x sempat tempah pd sesiapa pun sbbnya aku bz jaga anak sakit baru nih..nak pg jengah AMPANG PARK ptg nih..last year kat situ jugak aku beli..bajet x banyak paling banyak RM200..nak allocate ke rumah mak,MIL & buat makan sendiri kat umah..huhuhu..

  • utk Mak/MIL --->>mak request nak handbag baru/MIL kitorg belikan kasut CarloRino

  • Travel --->> kena reload Touch & Go,isi minyak keta full tank..bajet kasar anggaran RM300..belum lagi bab belanja atas jalan lagi tuh..phuhhhhhhhhhh!!

  • Zakat Fitrah --->>last year en papa bayar thru MAYBANK2U..tahun nih aku akan paksa dia bayar kat masjid..lebih afdal gitu..(itu en papa sumer nak online..kalo makan online kan senang..x yah mama susah2 masak..hadap jer lah lappy tuh..)

ini bajet aku.....yg paling sederhana aku rasa...aku x tau org lain..tp nak mengadakan yg ini pun buat aku pening pala..nasib baikler raya 1x setahun jer..kalo tetiap 3bulan sekali raya..mau huru-hara weeiiiiiiiiii..........


**apapun yg penting bila raya tiba sebenarnya adalah mengeratkan silaturrahim,meraikan kejayaan kita melawan nafsu , mengenang kesusahan org lain dgn bersedekah & memaafkan sesama insan........semoga kita sama2 menghayati nilai 1Syawal itu.....



***tahun nih kenapa sekeping kad raya pun x dpt ..??sadis betul :(
























4 comments:

mekchu said...

bila dah senarai mcm tu, baru nmpk mana pegi duit kita, lagi berapa yg x cukup...

mekchu dpt 2 keping je.. itu pun dari MB ngan company mana ntah.. hehehe

kakyong said...

kakyong singgah baca n3.. Alhamdulillah, supaya anak2 sihat & riang selalu..

selamat menyambut hari raya.. semoga selamat dlm perjalanan..


kakyong[dot]com

littlehumblelynn said...

mekchu

tuh ler pening nak raya..anak 2 mmg huru-hara sikit..bestnya MB bg kad raya..

littlehumblelynn said...

kakyong

tima kasih kak..selamat hari raya jugak dr sy & family.