Pages

21 September, 2010

ok..saya dischargekan anak puan hari nih..

semalam tepat kul 9.05 am aku dah terpacak kat Hospital Ampang
sbb si lil auni ada TCA kat klinik pakar kanak2

naik tgkt 1 amik nombor kat kaunter pendaftaran
ramai giler org kat situ
aku berdiri tggu no giliran..
masa no auni kena panggil
dkt kaunter tuh..dia scan kad temujanji auni
boleh lak dia kata "nama anak puan tak ada dalam list appointment hari nih"

aku dah mula naik bengang
dkt 2 jam aku tggu giliran auni
dia leh kata gitu

dah terang2 lagi bersuluh
tarikh 20/9/2010 pukul 9am
appointment anak aku dgn paed .. dekat kad appointment dia

aku pun bahan dkt kaunter cukup2
aikhhh saya ikut apa yang tertulis dlm kad nih
lagipun masa di WAD 4B diorg dah infm paed nak jupe semula slps 2 minggu
betullah kiraan manual saya nih match dgn apa yg tulis kat kad nih

agaknya dia tgk aku naik bengang
dia srh lak aku g next kaunter
betul2 depan paediatric klinik
dan aku terpaksa ulang ayat yg sama
ikut hati aku malas nak set up new appt date
aku bukan senang nak apply cuti
nak apply cuti macam apa lagik..boss wat muka ..

kat paediatric kaunter lagi best
ehhhhhhh puan TCA anak puan 22/10/2010

aku kat situ mmg naik angin

"cik,tolonglah,saya dah follow tarikh yg diberi bukannya suka2 saya datang hari nih"
lagipun bukan senang saya nak apply cuti..dah 2 jam saya tggu nombor giliran anak saya,at the end u all senang2 jerk infm saya silap tarikh..lagipun dah terang2 tulis dkt kad ini 20/9/2010 pukul 9am..saya hanya lewat 5 minit jerk"


dia pun mula ler mengelabah..call ward 4b..

"takper puan.kami minta maaf mungkin ada miscommunication kat sini..kita register anak puan utk TCA hari nih"

ok..........tarik nafas.....lepas.......aku nyaris2 nak hempok dgn handbeg misi kat kaunter tuh td"

tggu lagik 2 jam baru ler giliran auni tiba
jupe PAED kat situ bilik 22

adoikkhhhhhhh ini lagi satu hal

DR: puan,sepatutnya puan kena datang semalam utk buat xray,amik ujian darah sbb resultnya amik masa sikit.

Aku: maaf doktor,takde siapa pun yg infm pada saya yg saya perlu datang semalam utk running sumer test tuh..

DR:kalo macam tuh puan buat xray,amik darah hari nih..nanti kita set tarikh lain utk resultnya..kalo hari khamis 23/9 macammana?

Aku:berapa lama masa utk dpt result doktor?kalo boleh saya taknak amik cuti lagi semata2 nak tau result.kalo smp petang pun saya sanggup dtg semula.susah saya nak amik cuti selalu.

DR: saya pun tak suka patient ramai2 kat klinik nih..(wth**)--aku x tau apa motif dia cakap macam tuh..+ve side-mungkin dia xnak virus kuman dkt hospital nih merebak pada anak aku tapi -ve side mungkin dia pun malas nak entertain patient ramai2..sbb dia asyik highlight i've been in clinic sinced 8am without having my breakfast..stupidddddddd....(kalo korang rasa apa?)

bagi aku bekerja kena ikhlas..dah tugas ko..ko dibayar gaji yg lumayan sbg seorg DOKTOR PAKAR janganler nak merungut..kalo x sanggup nak handle a bundle of patient..bukak klinik sendiri..buat apa makan gaji..

so aku malas nak cakap apa..kang dia x mo entertain case auni lak..aku pg ler amik darah auni & amik chest xray dia..

naik semula ke klinik..melayan auni yg cranky..mungkin sbb dia sakit kena amik darah & dipaksa dok kaku atas meja x ray tuh.. adui..pengsan aku semalam!!

tak sampai 1 jam..nombor auni kena panggil semula

lahhhhhhhhh kata smp ke petang..dapat dah pun resultnya..

DR: ok puan,result sumer -ve.Tibi test--ve,CRP dah turun dr 180 ke 18 hari nih..i confirm yang ESR pun akan turun jugak..Thru x ray..mmg nampak bertambah baik.tak ada lagik lingkungan putih spt yg sebelum ini..so saya andaikan anak puan bertambah pulih.so no more TCA lagik..saya discajkan anak puan hari nih.anything ,puan boleh datang semula in case same thing happen again..

syukur...syukur ya ALLAH..

w/pun auni still demam..tp kata doktor mungkin due to viral.xde blood infection/lung ok-clear..so continue ubat 6hrly.

apapun aku akan tetap monitor kesihatan auni dr masa ke semasa..semoga takde lagi kes demam melarat macam dulu lagik..

anyhow.......aku sgt happy wpun pengalaman di KLINIK PAKAR macam hampeh!!

sabor jer lah..



8 comments:

Suliana said...

alhamdulillah.. tak pela, sume dah settle. biasala klu ngan gomen kena byk bersabar skit.. kena buat muka kesian ke apa ke.. hehe

littlehumblelynn said...

suliana

tuh ler..kena extra 100% sabar..kalo x mmg wat org naik BP jerk..!

mekchu said...

wtf nye klinik tuh.. doktor kan tnggi pride nye.. ada ke patut jwb cam tuh.. nasib ko la tak b/fast... grrrr.. kalo x snggup jadik doktor, meh sini jadik SA.. apa daaa...

neway, lega dgr semua ok

littlehumblelynn said...

mekchu,

ituler tergezut dgr dia cakap macam tuh...agaknya tensen masih mood raya..dah kena paksa keja ..huhuhu!!

Marsha~ said...

pergghh.. penat aku nak habiskan baca ni.. heheh.. alhamdulillah janji auni sihat kan.. tp hospital pakar kanak2 melaka mmg terbaikle.. tunggu paling lama pun 1jam stgh je, settle semua.. doktor pun baik.. lemah lembut...... :) kat kl ramai sgt org lah kot...

littlehumblelynn said...

marsha

hehehe..ini tulis blog penuh perasaan nih..smlm mmg bapak lama kat spital..start 9am-habis 2pm..ponat weiii!!smlm mmg ramai giler ..agaknya pakat sakit belaka!

Elyn said...

beb kalau u nk try APSH... jumpe Dr Nasir. mana tau serasi ke... tp tau2 la private ni. ongkos nyer tu yg buat kite tak sanggup. ni i bg idea kalau u nak try la....

Rina Sharif said...

alahai apa yang hampeh sgt doktor tu! kalau rina nak kena seligi dah..