Pages

31 October, 2011

reading class for ain. help :-)

she always asking me " why im always late ?"

kawan2 -rakan2
sebenarnya aku sedang mencarik kelas intensif membaca
khusus utk musim cuti sekolah ni
khas utk umur 5/6 tahun

aku tau ain baru 5 tahun-tahun depan baru 6 tahun
tapi bila melihatkan sepupunya yang sebaya dan boleh membaca wpun merangkak2
aku jadi risau pulak
dia mengeja pun x berapa nak pandai
yang dia tahu menghafal
tapi bab mengira bukan main suker
bab mewarna mmg out langsung
dia jenis yang x suka keja remeh-temeh
macam aku

since nak cuti sekolah panjang
daripada dia melayan kartun
bergaduh dgn adik auni
baikler hantar dia ke kelas macam ni
dalam masa yang sama aku nak carik juga kelas iqra utk ain

wpun papanya ustaz
tapi as usual cikgu mmg fail bab mengajar anak sendiri
so biar aku bayar org lain tolong ajar ain
if not pening aku tgk papa dia yang selalu hot temper dgn anak sendiri
haaiiiiyaaaa

any idea ?
utk sesiapa yang tahu area puchong, putrajaya
kindly drop comment yek

mmg tgh2 survey jugak ni
kalo boleh x nak jauh2 sgt
puchong sgt dialu-alukan
putrajaya also considerable

kalo ada testimonial lagik baik

tq in advance :-)

4 comments:

kakyong said...

x dpt nak mbantu dr segi nak rekemen tempat utk belajor tu.. sbb kakyong pun ajor sendiri fikri, sebaya Ain, membaca menulis & mengira..

kdg2 x perlu masa yg lama utk ajar anak.. 10 minit 1 sesi & disusuli bbrp sesi 1 hari.., sudah memadai..

littlehumblelynn said...

Kak yong,

lyn ada terfikir jgk.tp ain kalo dgn lyn dia xde disiplin sikit,main jer lebih dgn kesuntukan masa,lyn memanjang blk mlm.so mmg x sesuai.fokus utk mengisi masa lpg dia jgk nih.

Lily@MamaZaraZareef said...

ok jugak klu antar kelas mcm tu kak lynn..at least terisi sket masa die kan..leh improve reading skill die jugak..=)

ayu said...

try survey the little caliph ke kat area2 sana..sebab kat taman dagang, ampang ni, time cuti sek diaorg mmg ada bukak kelas untuk umur 4-6 tahun sbg persediaan tahun depan..