Pages

12 October, 2010

sedihnya :(

aku tau ramai yg tau pasal kisah kemalangan ngeri kat melaka tuh
aku betul2 terkesan kali nih
semalam aku smpt tumpang tgk tv kat kedai makan (aku tapau nasik)
layan berita utama TV3
aku rasa mata aku bertakung sama
tgk live shoot kat bilik mayat
tgk ahli keluarga simati meratap hiba
sedihnya ..........
menitik airmata aku
smp kak ain tanya nape mama nangis?

dan agak sayu jugak bila ada 2 org perempuan muda
yang patah spinal back bone
dan kedua2 mereka menanti hari utk diijabkabulkan
besarnya dugaan..
kasihannya..
smg mereka tabah menghadapi dugaan ALLAH ini
berharap kesakitan mereka beransur reda kala ini..

kemalangan/tragedi macam ni
xde sapa yg mintak
tapi malang mmg x berbau
sapa nak tau kita akan kena suatu hari nanti

aku selalu bisingkan en papa
kalo bawak keta macam org giler
ntah apa yg dia kejar
speeding x tentu pasal
aku mmg akan marah
kaw-kaw punyer smp dia bingit telinga
gaduh pun gaduhler as long as x speeding

bg aku kalo even ko professional driver sekalipun
nak bawak laju macam apa sekalipun
bawakler masa ko xde penumpang
jangan nak risky other people live

smp kekdg aku terkeluar jugak ayat
"kalo nak mati,mati sorang2.jangan nak heret mama & anak2 sekali"
nauzubillah!!

geram ok..!!

kalo x jadi apa2 ..alhamdulillah
tp bab saman speed trap tuh
x pasal2 kena bayar rm300
bukan sikit rm300 tuh..
dah boleh wat belanja dapor sebulan tuh..

utk ahli keluarga mangsa tragedi
takziah & al fatihah..


macammana korang bg advice pd hubby spy beringat semasa memandu?
help!!

6 comments:

Imaan09 said...

suami saya pun sama..
siap dia bleh kata 'klu jd penumpang mmg rs takut lebih n xterkawal, xpe, driver bleh control..'
sakit jantung saya bila husband bawak keta!pastu bila balik kampung alor star, mmg xberani nk tdo..takut.. dlm kepala "klu aku tdo, kang bangun ke x.."

littlehumblelynn said...

Imaan09

geramnya kekadang tuh..balik raya baru nih dia belasah 145-150km/jam kat LPT hway..kita dah terjerit2..bergaduh bagai nak balik raya..

Marsha~ said...

tulah... dahle kejadian tu berlaku kat melaka.. hiway tu le selalu sy pecut... selalu kena speedtrap.. :(

littlehumblelynn said...

marsha

takutler dgn citer semalam..mmg seram sejuk rasa badan!!pls drive carefully :)

DrSinga said...

trauma seumur hidup dia orang yang terselamat tu!!

kakyong said...

en ayah dia bawa kereta berhemah.. mana tak nyer.. kereta dah semput, camner pecut...

tp siannya org yg tak bersalah juga terlibat... they r just at the wrong place & wrong time... kecuai org lain, depa jd mangsa..