Pages

01 October, 2010

.::phishing alert ::.


baru tadi aku terima call
lebih kurang begini conversationnya


Mr X : can i speak to Pn....Azlin , im calling from ..................bank

aku : yes ,speaking.haa...............bank,what's wrong?

Mr X : we would like to ask your permission to activate P.A insurance under your credit card...bla..bla..bla..

aku: no, i dont need it at all.i have my own personal insurance coverage,i dont need any more than that..why should you charge this to my card?

Mr X: so you decline this offer,is it?

aku:now,you get it..i dont need at all !hu!!!

kadang2 marketing dr institusi perbankan ni mmg macam hampeh..mentang2 kita pakai fasciliti dia,senang-senang nak caj itu-ini..

tapi as pengguna kita kena alert with this kind of call,kalo kita tersebut YES..sure dia anggap as VERIFIED DONE..x pasal2 kita yang menanggung kosnya..so kita kena lebih berhati-hati dgn call outsider macam nih..

x tau yg lain..tp yg selalu aku dengar P.A insurance coverage charge monthly melalui akaun kad kredit kita..wpun x banyak mana..mungkin RM30-RM50. tp banyaklah kalo tiap2 bulan kena bayar kan...kalo nampak cover note smp kat umah,mungkin ler boleh lebih-kurang sikit..ini cover note pun xde..caj aje yg running..mmg menyakitkan hati!!

so to all member,kalo dpt call macam nih..make sure dgr betul2 apa yg dia nak bagitau
kalo x paham cakap omputih..bahas aje bahasa melayu..

diorang ni sumer JAHAT tau!!

9 comments:

ayu said...

thanks lin...

Elyn said...

tq!!

Suliana said...

selalu dapat call mcm ni, tak sampai hati nak letak terpaksa layan.. tapi end up tolak juga.. panas telinga :-)

Kaseh NazLieza said...

ahahaha..mmg jahat..xsuka jg taw...=))

littlehumblelynn said...

ayu & elyn,

both of you almost welcome :)

sue;

sometimes kena treat macam ni jugak..diorg nih pikir nak wat sales jerk..yg merananya kita..lynn dgn org macam ni,mmg x nak layan..bahan cukup2 kalo boleh!

nazlieza.

mereka ini "blood sucker"..lg jahat dr ah long kdg2..

Marsha~ said...

hahahaha.. diorg pernah kena tengking dgn saya bila diorg kata "satu insuran saja macam cukup cik!! insuran yg itu tak cover bla bla bla bla.."

hamik kooo.. aku tengking terus off phone!

kakyong said...

tahun lepas kerap dpt call mcm ni...
memula tu layan juga, tp lepas berkali2 kena.. awal2 lagi terus ckp.. "en, saya ni suri rumah..." terus letak phone... hohoooo, walau nampak biadap, tp rasanya elok juga dibuat camtu...

tasekM said...

ada gak yg main potong je. sungguh ngok.


.

littlehumblelynn said...

marsha,

bagus2..aku suker wat macam tuh..kurang ajar!!

kak yong,

sy x de basa-basi ngan org macam nih..saya bahan cukup2.seriklah kena org macam nih :(

tasekM
tq for drop by..bab terus caj tuh lg kurang-hajar ler..