Pages

31 January, 2011

kak ain makin besarlah!! ... : (

aku x minat ear piercing due to the pengalaman masa kecik
zaman 80an mak aku paksa  aku bertindik guna cara tradisional
yang dilakukan oleh nenek sedara aku..
yang tindik guna pin..& lepas di cucuk nenek tuh letak pin kecik utk kekalkan lubangnya
padahnya..aku sakit terjerit terlolong..
dan aku sgt fobia ok!!


atas alasan konkrit tuh..aku smp skrg x pernah bertindik wpun ramai kata x sakit
tp kak ain sejak berkawan..dia tgk kwn2 dia pakai
berpuluh kali dia merengek2 suh aku tindikkan dia

jenuh jugak aku psiko dia..kata sakitler..macam hinduler..
tp anak aku sgt degil ok..lagi aku psiko lagi dia mahu..

jumaat lepas aku pun kebetulan shopping barang dapur kat tesco
nampak lak kedai ear piercing kat depan TESCO entrance tuh

aku tanya org kedai tuh.."sakit ke?"

+ dia kata x sakit..ada ubat kebas..ada minyak bagai..rega rm25 sekali subang

kak ain pun dah x sabar sgt..tanya en papa..dia kata ok..

very confident kan anak aku..!!

anak dara relax aje..mama dia yg tutup mata bagai..sgt seram ok!!!



x smp 5 minit dah siap
kak ain x nangis...mama dia yg cuak..
ntah berapa x tanya dia.. "sakit ke x?
dia jwb sakit sikit jerk....

see.......dah pakai subang !!

anak sapaaaaaaaaaaaalah nih kan!!anak manja en papa..

moral of the storry
apapun pengalaman buruk kita bukan kayu pengukur utk kita compare dgn anak kita

let them explore & experienced it

as mom..give encouragement & give them an oppurtunity & be as back up if they need you too..betul kan??

waaaaaaaaaaaaa...anak aku dah besar ke ??



4 comments:

lily azliyana @ mama zara said...

wuiiii..kagum ngan kak ain..die yg mintak tindik tuh..rileks jek muka time tindik ek..hehehehe

sy dulu pon kecik2 tindik traditional..mak sapu minyak makan pastu cucuk ngan jarum ke pin ntah..sakit giler..huhu..mase skolah rendah main bola kena bukak subang kan..sejak dr tu dh tk pakai subang smpai skang..lubang tindik pon dh ilang..=p

ayu said...

ain sgt rilex ye...huhu..ayu pun tak suka tindik subang ni..

littlehumblelynn said...

lily;

sgt dahsyat pengalaman kita kan..smp skrg kak lynn fobia..huhuhu!

ayu;

wah kita leh gang ler mcm nih...

DrSinga said...

antie yang tindik masa umur 26 pun nangis tauuuuuuuu.....