Pages

26 January, 2011

unsangkarable version of kak ain..

kak ain masa usia 2 tahun kalo x silap aku :)


aku perasan kak ain skrg cukup banyak mulut
berkicau macam burung
kalo aku balik keja..mmg dia akan bercerita A-Z..smp x leh nak mencelah
banyak sgt ceritanya..aku layankan aje
setakat meminjamkan telinga utk seorang anak..dan membuat ekspresi muka sejajar dgn ceritanya
as long as she happied..itu dah memadai buat seorg mama yg keluar rumah pukul 7am dan balik 7 pm..
x susah kan..
antara conversation aku & kak ain

scene 1-bangun pagi di hari minggu..melayan anak2..mamanya lewat sikit mandi:
kak ain selamba aje cakap
"mama ni pglah mandi..busuk dah macam ikan"
+ disamakan aku macam ikan..alahai anak..


scene2- otw menghantar kak ain ke kindynya
"mama nih bila nak hantar kakak pg ujibakat astro..tom-tom bak ke..idola kecilke..kamilah bintang ke?

aku tanya : "lagu apa kakak pandai nyanyi?
"kakak pandai nyanyi lagu "no body no body wants to" dgn geleknya..
mengekek aku & en papa melihat gelagatnya..suka sgt lagu tuh..

x tau mengikut sapa perangai yang nih..aku terus-terang paling menyampah aktiviti seni..menyanyi..menari masa zaman sekolah..x tau ler kot menurun en papa..huhuhu!

scene 3-di rumah malam hari
"kakak ada homework tak?
ada..tp senang sangat..
"kalo sng cepatlah buat..cepat buat cepat boleh tido"
belum apa2..dia wat ayat "mama,kakak mengantuklah..mama tlglah kakak buat sikit nih"

aikkhhhhhhhhh ini mmg mendatangkan kemarahan mamanya..tuler ayat lazim bila dia malas nak wat homework ok..

haiii anak..ko lah racun.ko lah penawar mama & papa.
kdg2 ko wat mama naik darah..kadang2 ko senyum aje mama dah cair
belum lagi bab ko dah pandai bodek kata mama cantik tuh..

ayat lazim bila nak toys baru tuh!!

"mama..mama dah gaji ke belum?

alahai anak............pandai sgt!!

*mama loves you so much..smg jadi anak yang sentiasa menyenangkan hati aku & papanya..



7 comments:

PynGees said...

sronok kn bila anak dh boleh dijadikan kwn borak tatkala kita sndri x b'teman..bygkn masa xde anak rasa cm nk cakap ngan dinding aje :D... itu pengalaman gee la sbb hmpr setahun gak la baru usaha m'buahkan hasil..he..he.. moga kak ain pn sehebat & sekental hati mamanya :)

Elyn said...

hihihi soklan terakhir tu mmg tak diduga ek!!

en_me said...

fandainnyerr kanns.. ehehe

Kaseh NazLieza said...

ank bisa wat hati jiwa raga kita cair..=))

e.l.i.s.s.m.i.e said...

anak2 zaman it memang hebat2 belaka..hehehe

anak me pun 24jam bercakap tak berhenti kecuali tidur.time tidur pun kadang2 bercakap.hehehehe

gadisBunga said...

hebatnye soalan budak2 zaman sekarangg....hihi~

littlehumblelynn said...

gee

tuh ler mulut becok sgt..hopefully ain jadi anak yg solehah..amin..

elyn;

ituler soalan x leh blah anak aku nih..

en_me;

bijak sgt2!!

naz;

diorgler penawar..& racun kan...!!

me;

samaler kita..mulut x stop membebel!!heheh

gb;

anak gb nanti akak x tau ler macammana..mungkin lg advance kot...hehehe