Pages

30 August, 2010

blood infection?


kata doktor darah emak ada kuman

sbb itu smp skrg mak belum boleh discaj

that day HB mak rendah 7.8

doktor amik keputusan wat blood tranfusion

x smp 1/2 beg darah mak dah reacted

suddenly BP naik mendadak

dan emak demam ptg tuh

so doktor stop blood tranfusion tuh

dan on drip lak..........


aku baru kuar wad bersama anak2ku sabtu lepas

malam tuh jugak aku rushed ke HKL

belikan apa yg dia mintak

mak mintak aiskrim..nak makan laici dlm tin..mak nak sumi-jelly..roti..nak makan gula2..nak makan kacang rebus

agaknya tekak mak xsedap

aku cari mana aje yg sempat aku jupe

nak naik ward kul 8.30pm bukan main susah

pak guard macam pak guard penjara

kerek semacam..


semalam pg2 mak dah tel

nak makan bubur nasik+ikan bilis goreng+cili kering + kicap

aku masakkan utk dia..siap buat kopi 1 flask

kul 12 smp..tgk mak nampak segar

dia punyalah happy bgtau macam hr nih dia leh kuar ward

tp bila adik bgtau tadi

emak xleh kuar ward

aku jadi sayu pulak..mesti emak lebih2 sayu rasanya


malam nih pas berbuka

aku nak larik lagik ke HKL tgk mak

nak tel mak pun x leh........aku mmg xde suara..


nak pg ptg nih pas keja sure x sempat

aku nak kejarkan anak2 lagik

en papa nak makan lagik

so +-malam ni jer lah..pak guard nak marah.....marah ko jer ko tau..marah aku ko x tau lagik..


apapun.......aku x putus berdoa smg emak cepat2 sembuh

dan kuman2 itu cepat hilang jauh.......

kesian emak..


ya allah

kasihani ibuku..
sembuhkanlah penyakit mak
berikan kekuatan pada mak hdknya..




4 comments:

mekchu said...

semoga makcik cepat sembuh.. anak-anak dah rindukan makcik untk sama2 di rumah..
(teringat masa arwah abah sakit di bulan puasa.. mmg mencabar) semoga lynn terus tabah..

kakyong said...

semoga mak lyn cepat sembuh..
tentu letih rushing sana sini kan..
u take care ya

DrSinga said...

ko mintak lah pas jaga pesakit kat misi kat ward..
senang nak keluar masuk..

Anonymous said...

assalammualaikum.. semoga mak kakak cepat.nk bertanya,nursery yg akak recommend dlm susuibu.com tu di mana ye.saya dpt blog akak dr ctu. thanks.