Pages

09 August, 2010

Dah ready nak PUASA?



dah breakfast?

pg2 dah selamat makan mee grg,popiah grg & karipap

yummy2



last weekend aku x kemana2

selain g shopping groceries kat TESCO

mencukupkan stok apa yg x de kat umah tuh


semalam the whole day dok umah

memasak dr pg smp ke malam..

pg grg makaroni,grg popiah

tengahari masak kari daging,grg ikan bawal & sup sayur

malam masak lagik..masak tomyam campur ala ,grg ikan & telur

**aku mmg suker masak kalo weekend-dah memanjang masak campak2 hari keja..weekend jer lah nak masak betul pon..

elok sgt kak su & family pun dtg semalam

(my first guest kat umah baru)



seronok sgt bercuti

so mood pagi nih agak swing sikit

teringat anak2 kat taska

teringat si lil booboo yg dah makin cerdik

dah makin banyak mulut

dah makin bambam

dah makin semangat

tapi belum jalan lagik anak aku nih

bila nak jalan x tau

memanjang jatuh jerk..memanjat kuat sgt

macam budak besar



this 17th august besday lil booboo yg pertama

malangnya jatuh pada bulan posa

ada jugak hajat nak wat besday bash utk dia

tapi masih dlm plan lagik

sbbnya macam x best jerk wat besday party masa bukak posa kan

ke kena postpone dulu?



apa preparation nak menyambut ramadhan?

selain mencukupkan stok barang dapor

aku rasa preparation yg plg wajib utk berpuasa

ialah mempunyai kesihatan yg baik



aku & en papa mmg ada sejarah gastrik yg soopa-doopa

so aku mmg take noted dgn apa yg aku makan

tapi so far x pernah lak terpaksa berbuka sbb gastrik

alhamdulillah..


sejak 3-4 bulan lepas aku mengamalkan B COMPLEX & VIT C

to keep fit & healthy

dan ini wajib ku telan walau malas macammana pun

so far nampakler perubahannya

dr selalu kena flu & melepek pas balik keja

flu pun jarang kena skrg nih..alhamdulillah!!

still ada tenaga nak wat sumer keja umah pas balik keja

xdelah exhausted sgt macam dulu

perubahan nih aku nampak pas sebulan aku telan dua jenis supplement nih

(bagi aku,kalo org tuh leh amik balance diet tetiap hari,rajin bersenam mungkin dia x perlukan apa2 supplement kot--tapi kalo org macam aku nih wajibler amik..makan ikut senang jerk,malas nak work out so ini mungkin cara short cut)



apapun kalo sesiapa terasa nak amik supplement

pls consult your own GP

jangan pakai main beli & telan jerk

amik ikut kesesuaian & keperluan tubuh sahaja

(wah..sejak bila aku jadik GP nih..huhuhuhu..)




















2 comments:

ayu said...

lynn ambil vit c n b complex tu dari mana ye..

littlehumblelynn said...

ayu

dulu selalu mengadu kat GP..sakit sana.lesu memanjang sejak beranak auni..so GP suh makan vita c & b complex..so try ler..then bila dah abis,malas nak berulang g klinik.amik kat farmasi jerkk..beli BIO LIFE punya..