Pages

26 August, 2010

aku & dugaan ramadhan 4 :(

masih lagi bersiaran langsung dari Ward PAEDIATRIC
Hospital PAKAR TAWAKAL
anak2 ku ......kak ain i/allah boleh discharge esok
dia nampak recovered..batuk pun dah x dgr dah..demam pun xde..flu pun xde
si auni..tgh malam td dlm kul 1am mula fever semula temp 39.2
paed terpaksa amik blood test lagik
utk memastikan sel darah putih x naik yg menyebabkan dia masih demam di hari ke 9
tp result darah---sumer ok.blood count normal..
apalah penyakit anakku ini..risaunya aku..

kesian anakku
ptg ini auni start antibiotic lain
masuk ikut drip di lengannya
dan ini yg plg aku x suker
sbbnya auni suka sgt tarik drip air tuh
aku risau betul kalo tercabut
dan dia asyik meragam sbb xleh nak panjat sana-sini
aku terpaksa pegang dia setiap masa
nak tido malam nih pun
risau jugak kalo terbelit leher dia..


esok kak ain akan discharge
so aku akan tggl berdua dgn auni shj di ward nih
dia & en papa akan balik tido kat umah esok
lagipun kesian tgk dia & en papa
restless sjk dok kat sini

tengahari tadi sempat berlari ke HKL
itupun 2 jam jerk dpt tgk mak
sbbnya aku xnak anak2 terjaga tido tgk aku xde
dpt tgk mak aku
kesian mak..
nampak muka mak sembab --tangan kena drip
tak lalu makan
aku makin risau tgk keadaan mak
yg pasti mmg BP dia tggi
dan glucose dia tinggi jugak

aku berserah aje pd ALLAH
lama mana lagik paed nak tahan auni disini
aku x putus2 berdoa smg auni cepat baik
aku kesian tgk dia
kejap kena amik darah.kejap lagik kena masuk ubat ikut punggung
sat lagik pulak kena nebuliser tiap 6 jam
belum lagi kena kacau tgh tido
suh makan ubat lagik
dan auni mmg alah dgn antibiotic
memanjang cirit-birit & paed kata itu normal reaction due to antibiotic
tp bila sampai merah2 ..aku jadik nak mengamuk jugak..

agaknya org susah hati mmg suka nak marah agaknya
lagi2 bulan posa nih..

apalagi akan jadi esok
wallahuallam.............

pada DIA aku x kan berhenti berdoa
smg berkat RAMADHAN ini
anakku AUNI & mak cepat2 sembuh

***auni,sihat cepat yea sayang..mama rindu nak gomol2 auni macam selalu..auni dah lama x ketawa sejak sakit..kesian kamu,sayang!

***mak,sihat yea.lin doakan smg mak cepat sihat & kembali ke rumah.esok,kalo sempat lin tgk mak lagik.

***utk diri sendiri---kuatlah hdknya..jangan aku lak yg jatuh demam semula..!!


2 comments:

Imaan09 said...

sabar laa sis..siannye..teringat masa my doter warded dulu..budak kecik mmg banyak laa ragamnya.. sbb mmg xselesa.Saya doakan semoga TUHAN permudahkan semuanya.

Suliana said...

sabar byk2 ye..