Pages

20 July, 2012

new addition & Ramadhan :))

allolo tomei sgt2!!!






we have new addition in family
im just got a new nephew-baby boy!
wahhh sumer adik beradik sgt excited
sbb dah lama x mengulit baby kecik


sampai semalam berlarik2
nak cabut balik rumah
sbb tak sabar nak tgk baby kecik tuh


tapi as usual
x berani nak pegang baby
x smp 24 jam lagik ok..
sgt kecil..sgt bulat pipi dia
sgt merah..aiyokhhh mmg buat sasau skjp tgk baby org
jadiler..nak dpt baby lain xde pulak..


adik ipar start sakit pagi smlm pukul 3am
sanggup menahan sakit
sbb teringatkan anak2 nak sekolah..
tggu smp pukul 7am-siapkan anak2 mandi
dan shoot htr pg sekolah & taska masing2


otw ke  hospital putrajaya jalan sesak plak
almaklumlah awal pagi kan..sumer org kelam-kabut nak kejar punch card
mujur x terberanak dlm keta
smp hospital dah 8am-7cm dilated
x smp 20minit selamat bersalin -baby boy 3.42kg
dan petang semlm dah discharged

 
sgt jeles disitu
mudah sgt2!!


so haruslah setiap hari muka aku yang akan bertempek kat rumah adik tuh
sgt suka bau baby!!
sila berTabah adikku!!


balik ni nak terus ke rumah dia
tolong masak utk adik ipar
sbb mak dia jenis x jaga anak tgh pantang
modern mum sgt kan
dan mak aku pulak hanya boleh tlg jaga adik ipar bermula hr isnin
sbb banyak sgt hal dia yang x habis2 lagik


jenuh plak google menu org berpantang
sbbnya dah tak berapa nak ingat
sbnrnya masa aku pantang
sumer aku belasah
pantang jupe kan!!


hahahahaa


tiba2 time nak masak utk adik ipar
beria cari makanan ibu berpantang


apapun utk adikku Iman & Intan
smg murah rezeki dgn kehadiran si kecik yang tak bernama lagi tuh
allololo tomei sgt!!!

utk semua selamat berpuasa
smg membawa 1001 perubahan utk kita
kerana Ramadhan itu membentuk sahsiah
Ramadhan itu memberi tarbiah
moga terdidik jasad & rohani
permudahkanlah puasa kita kali ni

jom terawikh malam ini

ampun -maaf dipohon
andai sepanjang setahun ini
sepanjang aku membebel dlm blog nih
kot ada yang terasa dgn bebelan aku
kot ada yang terasa aku x jawab komen
kadang2 mmg nak jawab --tp masa mmg x mengizinkan
apapun maaf banyak2 ok!!

5 comments:

sAyA said...

Alolololllloo

tomelnya..

bestkan bau baby

awak
selamat Ramadhan
:)

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

tahniah to ur sis .. salam ramadhan dari kami juga :-)

Imaan09 said...

sama jugak kak lin..mohon maaf segala silap.. besnyaa ada bau baby.. mesti kak lin pun rasa nak satuu..huhuuu.doa laa, mana tau berkat ramadhan ada rezeki Auni beradik, insyaALLAH..selamat berpuasa kakak..

indahhouse said...

Salam Ramadhan kak Lyyn,
:D Hepi tengok baby kecik. Alhamdulillah, senang bersalinnya.

Thanx for the checklist. Saya ada tambah dekat senarai saya. ;)

Ibu n Abah said...

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak....
Bau baby baru lahir mmg wangi....