Pages

06 July, 2012

adik !!!



korang pernah tak encountered situasi
dimana ada orang yang lebih muda/kelihatan lebih muda
panggil anda "adik"

apa rasanya ?
happy!!
sbb rasa muda sikit
sentap!!
sbb rasa tak respect
atau dalam hati rasa
"dia nih perli aku ke?"

kalo aku..aku selalu akan tegur
saya dah tua
panggil saya kak lin

apapun panggilan orang
kalo betul orang nampak kita muda
ucap Alhamdulillah..
segala pujian bagi Allah
kalo nampak kita tua dari usia
still Alhamdulillah jugak
sbb orang nampak pembawakan kita matang dari usia

usia hanya angka
dan truly self reminder
kita selangkah lagi ke alam kubur
mati itu pasti
dan penambahan usia harus sejajar dgn ilmu,perbuatan & amalan

doa yang baik2
di permulaan buku baru
semoga mencari kesempatan dalam kesibukan
menambah ilmu agama,menambah amalan yang kurang,
mempercepatkan solat diawal waktu
bertaubat atas dosa2 lalu
dan istiqamah itu yang paling penting

ini antara blog paling selalu aku kunjungi
blog Prof Muhd Kamil
bahasanya ringkas,isinya padat
sentuhan kata2nya  kadang2 selalu buat bulu roma tegak berdiri
kadang2 mengalir air mata tanpa sedar

bulan 9 ni aku akan berganjak ke usia 33 tahun
banyak doa banyak impian
yang paling utama
adalah menjelaskan hutang waktu bersama anak2
atau mencari jawapan pada soalan kak ain
yang buat mama terduduk seketika

" kenapa mama orang lain boleh duduk rumah , mama ?"

sometimes the question doesn't have any good answer
she's my big girl
she's  in her exploration stage
and she has a right to ask !

may ALLAH show the right path
and guide us throughout the journey!!

ameeenn :(

3 comments:

Imaan09 said...

alahai sebak pulak baca entry ni..

Ibu n Abah said...

Wow!!
Best jika dipanggil adik..
Bengang bila dipanggil makcik...
Tp mmg waktu dipanggil adik dah lama berlalu..
Skrg nak menghadamkan bila org panggil makcik...
Awal2 dulu.. Rasa gelap juga pandangan akak...
Skrg sdg hadam pelan2....

Suliana said...

suka je... pastu perasan sendiri. hehe..