Pages

13 May, 2012

utk mak- Selamat Hari Ibu

pic : google :)



Selamat Hari Ibu
terutamanya utk bonda terchinta
Ainee Bt Mat

jasa & pengorbanan mak membesarkan aku &  7 adik beradik yang lain
dgn ketiadaan suami
memang aku salute !!

mak x pernah biar kami berlapar
mak x pernah buat kami susah
wpun hidup serba x kecukupan
tapi x pernah lagi kami rasa berlapar

tiap2 tahun ada aje baju baru
ada jer belanja sekolah, x pernah miss
ada jugak kelengkapan baru nak beraya
kasut baru, baju baru kurang 2 pasang,even underwear baru
nak masuk sekolah awal tahun--sumer kelengkapan baru
merasa jugak mak bawak bercuti
merata dia bawak..biar bukan obersea pun..

mak akan cuba memberi segala yang terbaik walaupun aku & adik beradik sudah tiada abah
arwah abah meninggal usia aku baru 9 tahun
dan aku x pernah rasa kekurangan dr segala segi
wpun tanpa abah disamping

mak jarang kata tidak
mak jarang kata tak boleh
cepat dgn lambat
mesti mak akan beli apa yang kami mintak

kalo jatuh sakit
mak akan membebel
itu & ini
sambil heret pg klinik--heret pg hospital
sebenarnya aku tau
"dia susah hati kalo kami sakit"
tgh2 malam mesti dia akan tgk/akan jamah kepala kalo kami sakit

dulu aku pening dgr mak membebel
tp sejak aku bergelar ibu
aku tau membebel itu terapi utk seorang ibu
bila dia penat- dia membebel
dan selalunya bebelan itu hint - to get heard please :)

mak x pernah lupa ingatkan
jangan tinggalkan solat
jangan ringan-ringankan solat
jaga aurat ,jaga makan

even dah kawin beranak-pinak begini
mak x pernah jemu
bagi nasihat/bagi panduan
mak memang tempat aku bertanya
mak jugak tempat aku mintak nasihat
she never make me down

masakan mak --the best in the world
walaupun mak masak sambal bilis cili padi
still sedap-still makan bertambah2
sebab air tangan mak --siapa pun x kan boleh lawan
mak masak   dgn kasih sayangnya
subhanallah !!

kalo nak list down-- faveret dishes aku
memang banyak sgt2!!
sbb tuh kalo pg rumah mak- makan macam bela hantu raya
x terkira..mak jenis pandai masak lauk-pauk
kalo bab kuih-muih mak x berapa nak pandai

apapun mak still WORLD
mak still the best mom ever

semoga Allah panjangkan usia mak
semoga Allah pelihara mak
semoga Allah beri kesihatan yang baik buat mak
semoga Allah mengasihani mak

dan semoga Allah jadikan aku anak yang solehah
permudahkan masa & keupayaan aku utk berbakti pada mak
selagi aku masih hidup, ya allah.,

permudahkan ya allah
amin ya rabbal alamin

mak,lin sayang mak sgt2 !!


utk semua mereka yang bergelar ibu/mama/mummy/mak
selamat hari ibu
semoga kita jadi ibu yang amanah mendidik amanah Allah
semoga kita jadi ibu yang ikhlas serba-serbi
semoga kita jadi role-model yang baik utk anak2 kita
dan semoga Allah mempermudahkannya

2 comments:

secangkir madu merah said...

Selamat Hari Ibu lyn dan Selamat hari ibu juga buat emak awak...

mummY daniSha said...

selamat hr ibu jugak =)