Pages

23 May, 2012

rezeki ?

pening kepala :(


aku x tau kenapa
tapi yang pasti
bila en boss panggil td
offer something yang agak menarik
kalo dulu...mmg aku rasa aku nak sgt2
even few times aku applied
tp few times jugak kena rejected

hari ni bila peluang tuh bergolek2 kat kaki
aku xde rasa apa2
suka tak, excited pun tak ?
pelik kan??

lebih kurang perumpamaan macam orang pregnant yang mengidam
kalo terasa nak makan mangga
dok kecur air liur time2 tuh jugak
kalo boleh pelahap time tuh jugak nak hadap
kalo dapat seminggu lepas tuh-- excitement tuh dah kurang
dalam hati suka dapat makan tp x spt masa mula2 mengidam tuh!!

mungkin sbb aku dah selesa dgn kerja skrg
walaupun stress tetap ada
tapi mana2 kerja pun stress tu ttp ada kan?
even keja sendiri pun
stress mmg  x dpt elak

accepting the offer
means bertukar department
tukar boss lain
tukar job scope
tukar title
tukar scale gaji
gain something but loss something

tetiba rasa blur !!

kena buat istikharah cepat2
kena tggu bersih-suci dulu
smg Allah tunjukkan jalan terbaik
dan permudahkan setiap pilihan yang bakal aku buat

kata kawan2 rezeki
lepas ditimpa hujan
yealah..rezeki sejurus lepas accident

lohkong belum tahu
balik ni kena bincang dgn lebih serius
restu suami lebih penting kan ?

* tetiba demam aku makin panas ; /

6 comments:

Rai said...

semoga dapat buat pertimbangan yang baik..kelakar perumpamaan orang mengidam tu..hehe..

mummY daniSha said...

solat istiharah mohon petunjuk...semoga ALLAH beri petunjuk mana yg terbaik =)

yana lyana said...

get well soon!
semoga dpt buat keputusan yg tepat.

salam kenal :)

ibuafiqahhuzaifah said...

buat solat istikharah..moga diberikan petunjuk

secangkir madu merah said...

walau apapun keputusan yg dibuat harap2 mendapat kebaikan utk seisi keluarga juga..

Imaan09 said...

haah laa..rezeki pas eksiden aritu kan.. pilih bebaik kak..!