Pages

22 May, 2012

malang tak berbau :(

kaki gajah mama :))





memang malang x berbau
semalam on the way balik dr keja
menuju ke LRT
tiba2 ada motor yang hilang kawalan merempuh dr belakang
terkenakan aku yang berada di tepi jalan

subhanallah!!
mujur hanya cedera kecil
lutut luka- sagat jalan
tapak tangan-sagat sikit
yang betul2 sakit ada left ankle
sprained ankle
mungkin sbb menahan badan spy x tersembam ke jalan

sakitnya..nauzubillah!!
last sekali terlibat dgn accident
masa 6 thn lepas
itupun accident kereta

elok plak..lepas jatuh smlm..dok sok-sek tepi jalan
tgh memikir boleh jalan ke tak ni?
sbb memikir lohkong yang berjanji nak jupe kat jelatek stesen
gagah jugak bangun--sambil menahan sakit yaa amat
darah meleleh2

dlm tren sok sek nangis sorang2
mmg drama betul
sampai stesen jelatek- tggu lohkong 5 minit
dlm keta baru bgtau kena langgar dek motor yang breknya x makan
lohkong terus heret g klinik idzham kat setiawangsa
dressing luka & bandage ankle for support

apapun syukur, masih bernyawa hari ni
1 Rejab kan hari ni
terima shj qada' & qadar Allah
smg menjadi penghapus dosa hdknya

hari ni aku MC
dan bangun pagi ni dgn badan sengal yaa amat
mungkin kesan jatuh semalam
jalan masih dengkot2

mulanya rasa nak marah jugak pada motorcyclist tuh
tp bila pikir2 inilah namanya kemalangan
tak ada siapa yang mahukan kemalangan
Allah jua yang maha mengetahui
baik-buruk disebalik kejadian ini

doakan aku cepat sembuh yea
esok,,kalo xde aral akan kembali bertugas macam biasa

Salam 1 Rejab
ingat smlm nak posa ganti hari ni
tapi as usual-- period plak..

ok..nak jalan2 BW
dah lama x buat BW penuh..
memanjang touch  & go shj

bz like bees kan...


:))

11 comments:

Rai said...

ya allah..kesiannya..takde orang tolong ke dengan darah meleleh2 tu..? motor tu jadi apa?

semoga cepat sembuh ya..

littlehumblelynn said...

Rai.

Ada org tolong,tp mgkn sbb sumer org sibuk nk blk.sy pun x hrp apa.dok tepi jln & mula jln pelan2.sbb dh janji dgn hubby.hubby pun x smpt tel.haru betul smlm:'(

apapun tq yek

DrSinga said...

mamat yang langgar awak tu tolong tak?
ke.. dia tak sedar pon awak jatuh..

Imaan09 said...

laa..x marah laa kt org tu?? mm, klu sy dah sembur dah tu.. huuu. tp selalu klu jadi kt kita, xterkata pun ada.. nasib bek xde pape..get well soon

littlehumblelynn said...

Dr,

yg lggr budak muda hindu,agknya tgh sekolah lg gmknya.dia mmg gabra,dia berenti kejap.tgk kita boleh bgn.ckp sorry.blahh gt jer.

littlehumblelynn said...

Lea,

mmg x terkata.tgh sakit sgt that time.
Org lain tmpg marah.

Daddy Ziyyad said...

takziah, jgn lupa elevate selalu kaki tu ya, nak kasik cepat surut bengkak.

org yg melanggar tu tak bawak gi klinik ke/bagi pampasan duit ke?

DaZzlingLilLy said...

get well soon lynn..serius takut dgr eksiden2 ni..sprain ankle tu kena jaga bebaik..jgn jln bnyk sgt..

littlehumblelynn said...

Drdaddy,

tq doc.bdk yg melanggar x bg apa pon.mgkn dia cuak & dia terus cbt.sy redhalah.insuran cover g klinik.mg sy cpt smbh aje.

littlehumblelynn said...

Lily,

yealah malang sggh!

redha ajelah,mg kifarah dosa sblm ramadhan.amin.

Malang x berbau kan?

zailamohamad said...

banyakkan bersabar Lynn..memang malang tak berbau..apa2 pon take care..aku doakan moga ko cepat sembuh..jangan stress sangat ya!