Pages

11 May, 2012

checklist ke Kuching :))



nak tgk meow besar kata auni :)


setelah sentap baca travelogue zaila g Sabah baru2 ni
terus meroyan wat itinerary
nak g kuching bulan 10nih kan?

terus telek booking.com
dah selamat booking bilik hotel
tempah 2 bilik sekali
sbbnya ada 4 dewasa & 2 kanak2 yang akan join sekali

so x payah pening pasal bilik penginapan dah
sekarang tgh dok kira2
samada nak sewa kereta/mpv kat sana
atau sewa van sekali dgn driver sekali
sebab tgk banyak pakej 3hr 2 mlm --travel agency offer

kalo sewa mpv - bawak sendiri
kelebihannya mungkin senang kita nak rancang masa kita sendiri
x kelam-kabut dgn masa driver tuh
kosnya mungkin x semahal sewa van + driver sekali   rasanya

keburukannya - kena standby map bagai
kena bawak garmin
dan memenatkan diri drive kat sana

kalo amik van+driver sekali
kebaikannya : just standby driver dtg- dia siapkan ittinerary utk kita
kita bersandar aje..

keburukannya : kita tak boleh atur masa kita
dah ler berjalan dgn kanak2 kecik
susah jugak tuh!!
kosnya mungkin sedikit mahal
kalo nak kira dr segi RM kan..

sapa2 blogger yang pernah pg Kuching ?

boleh bagi advice?
mana tau ianya membantu buat aku

susah jugak nak buat keputusan
lohkong lebih suka aku handle semua sendiri
dah namanya aku yang bersungguh2 nak ke Kuching kan?

sengal *

tapi itu dimaafkan
as long as lohkong bagi bajet

kan..kan..kan..

3 comments:

zailamohamad said...

aku suggest ko amik pakej sekali ngan driver..time kita yang tentukan..macam aku di sana, abang teksi tu ikut plan kami je, aku nanti akan bgtahu nak ke mana-mana & dia just bawa sahaja..

kelebihannya; korang xyah pening kepala nk fikir pasal jalan ke apa..kos memang mahal tp aku haritu share 3 orang so berbaloi-baloi

Aku tunggu Travelogue Kuching pula:P

saudah said...

Kalau badget kecil, drive sendiri dengan syarat bawak garmin. sebab signboard kat Kuching sangatlah takde. Tapi best drive sendiri, tenang tak macam KL. Tapi penat la..Kalau pi Serikin, jauh perjalanan dalam 1 jam lebih. Pastu nak ke Satok lagi. Penat la jugak. yang leceh parking. Kami siap kena saman lagi :).

Ibu n Abah said...

8tahun lepas.. Akak ke kuching...
Masa nak balik guna driver dan sewa mpv..
2 hari pertama jln sendiri.. Naik teksi...
Pakai driver, dia bawa jln2 tmpt menarik...
Dptlah kesana kemari...
Pakai teksi, payah juga.. Ada masa lama nunggu teksi...
Tp kuching mmg best..
Byk yg dpt ditengok dan byk yg boleh di shopping...