Pages

18 May, 2012

tiada sempadan utk DOA


:))

aku x malu utk mengaku
terlalu banyak doa yang tanpa sedar aku panjatkan
terlalu panjang doa utk aku listkan

doa x semestinya nak panjang umur, murah rezeki
doa aku kadang2 bunyinya kelakar
banyak situasi & banyak bezanya

kalo nak kejar ERL pukul 7.05
in case masih dlm keta kul 7.00am
mulut aku akan terkumat-kamit berdoa
"smg Allah permudahkan aku utk kejar tren 7.05am"
alhamdulillah..selalunya berjaya
puncanya- aku x suka buang masa utk tggu next train lagik

atau bersesak-sesakan dalam tren
berdoa lagik
semoga tiada yang mengambil kesempatan saat2 macam tuh
aku xnak ada tragedi kena copet/diraba dalam keadaan begitu
mintak jauh!!

aku yakin
biarlah doa aku kadang2 x spt yang aku harapkan
still kena bersangka baik pada Allah
sbb Allah lebih tahu apa yang lebih baik utk aku
mungkin ada yang cepat, mungkin jugak lambat

doa slps sembahyang
mungkin sama dgn semua umat islam
berdoa smg Allah ampunkan dosa kita suami-isteri
ampunkan dosa ibu & ayah
ampunkan dosa adik beradik

permudahkan segalanya
permudahkan rezeki yang halal
dan menetapkan iman smp mati
dan semoga mati dalam keadaan husnul khatimah

+- mungkin ada doa2 lain yang lebih bersifat peribadi
mungkin nak cepat naik pangkat
atau mungkin jugak macam aku
"semoga Allah mengurniakan aku & suami seorang anak lelaki "

apapun jangan takut utk berdoa
dan yakini Allah itu maha pemurah
doa sbg pertalian antara kita dgn maha Pencipta
last resort tawakal shj

Allah tau mana yang lebih baik

salam jumaat :))

3 comments:

gadisBunga said...

betul kak. kadang ada certain doa tu dah jadi terbiasa meluncur je dari mulut kita. mungkin ada yg belum termakbul atau takde satu pun yg termakbul lagi, tapi takpe. terus je doal Allah kan maha mendengar. :)

mummY daniSha said...

yaaa..bersangka baik dgn ALLAH..ALLAH knows best

Daddy Ziyyad said...

doa kena selalu, dan straight to the point. Mintak exactly kat Allah apa yg kita mahu :)