Pages

20 December, 2011

Soto - projek sentap lagik!!

Gara2 pergi breakfast ahad lepas di area LEP
beria order soto nasik
bila di kuis2 nasi himpitnya ada 3 potong jek
yang banyak hanyalah sampah sarap jek
mmg sentap aku


cekik darah betul!!


so disebabkan sentap
x pasal2 mengigih masak soto
yang selalunya aku akan masak skala 2 tahun sekali
ahaks...


so jadikler aku masak  soto sentapsedap ikut tekak aku nih







siap gentel pegedil bagai !!
sedap pada tekak aku ler !!



bagi aku soto yang sedap harusler kerana kuahnya
dan mesti lengkap pegedil.sambal kicapnya
baruler kick!!

aku x pandai masak
setakat masak campak2 ikut tekak aku bolehler
nak bagi anak beranak makan beraniler
nak panggil org makan...itu x berani lagik

ikutkan senang je memasaknya
aku siapkan x smp 40minit
yang mungkin lama sikit adalah nak wat pegedil
renyah sikit...

mungkin resepi yang sama macam soto yang lain
tp aku mmg x guna rempah soto
sbb bagi aku kalo guna rempah soto-soto rasa mcm pedas sikit
so x kena dgn tekak budak2
aku belasah guna rempah sup je
guna stok ayam yang banyak
blend bawang merah, putih,halia,lengkuas-tumis smp naik bau
serai yang dititik pun tumis sekali
then baru masuk stok ayam
ayam ( aku suka part yang bertulang-potong kecik2 ), dan perasakan..

taraaa...dah siap !!

yang lain2 samaler..

apapun kata lohkong -harus sentap selalu
so rajinler masuk dapor masak ikut tekak sendiri

muahahahha!!

4 comments:

akma said...

sedapnye meleleh dah air liur. peberet ni!

Imaan09 said...

wahhhhh..makin kerap sentap=makin rajin masak la ye kak lin..
gambarnya menyelerakannn..!

gadisBunga said...

kene sentap selalu nampaknye nih. hahaha!!!

Lily@MamaZaraZareef said...

kagum2..each time sentap rajin akak masak dapur yek..hehehe..sedap tol tgk soto tuh..dhla fevret saya tau soto + begedil nih..=D