Pages

13 December, 2011

at 8.25pm in office

sebagaimana aku merepek sblm nih
paksa sgt stayback smp kul 9pm
aku x wat keja pun
aku BW sana-sinun
aku hadap FB
aku merenyeh meja kawan
gossip bagai...

so dimana letaknya produktiviti?
komitednya aku?
kalo paksa stayback bagai !!


nan ado ok!!

hati aku dah smp rumah
teringatkan anak2 makan apa malam ni
teringatkan betapa kelam-kabutnya papa nak prepare dinner
dan teringat masa mana aku nak smp rumah

dan tertanya2 samada anak2 dah tido ke belum masa aku smp nanti
this is really hurt if the kids already fall asleep

kadang2 sakit meninggalkan anak
wpun aku sempat masak utk lunch anak2 td
tp mengingatkan anak2 tertunggu2 kepulangan kita
this is really make me sad!!

sometimes the kids taknak apa2
selain mama peluk2-cium2
layan mereka bercerita..
popok2 sblm tido

uwaa..mmg aku emo bila kena paksa stayback smp pukul 9pm

sometimes its good to tender my resignation
menunggu green light dr papa

while im typing  this entry
the tear dropping too fast

i miss my kids
and im not belong to this office within this hours

this is really sucks!!

8 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

sadisnye kak lynn..siap kena paksa stayback yek..kalau sy pon bengang kena mcm nih..mengganggu masa kite ngan family kan..sabar la yek..huhu

Aku said...

errr.... kenapa kena paksa stayback pulak?


produktiviti di pejabat sebenarnya bermula dari rumah. 'dari rumah' bukan bermaksud dari mula pakai kasur atau dari mula tutup pintu. Maksudnya, apa-apa yang berlaku di rumah akan menentukan produktiviti di tenpat kerja, hatta tempat kerja itu di tengah-tengah kebun sayur sekali pun.

Kalau hati tak senang, jangan diharapkan produktiviti.

kakyong said...

lahai.. kesiannya Lynn...

semoga cekal kan hati yer..

kakyong nak menjemput lyn join contest & ga..

http://ibualiya.blogspot.com/2011/12/contest-giveaway-ibu-sihat-anak-riang.html

jika xde masa nak join contest, join lah part GA yer..

ibuafiqahhuzaifah said...

lynn,

nak closing a/c ker sbb tu ke stayback?
kadang2 terpkir perlukah sign pencen umo 60yr kan?adoi!

akma said...

cari kerja lain je kak lyn....

littlehumblelynn said...

Lily,

mmg sadis office nih...mmg menyakitkan hati jek!!

aku;

i like your word..kalo boleh aku print..aku tampal serata opis nih././lebih2 lagik bg kat meja bos


kakyong,

mmg tgh cekal hati nih kak yong..ikutkan dah x larat..tp memikirkan cari rezeki halal je nih..

insyallah kak yong,nanti lyn join bila ada free time..

irnie;

tgh year end closing..keja berlambak bagai apa lagik..puhhh..rasa macam nak resign jerk!!

akma;

kalo sng dpt keja lain xper jugak,,skrg susah nak dpt keja lain..huhuhuuhuh

ayin MM said...

Lynn, mmg ayin pun bila fikir gaji, macam sayang nak berenti.. tp bila fikir anak2, berkobar-kobar nak berenti... insyaAllah, tahun depan berenti...

littlehumblelynn said...

ayin MM,

tgh mengumpul semangat, kekuatan utk resign jugak ni..doakan yek..mau settlekan liabiliti satu-persatu..
org pompuan x sesuai keluar rumah..banyak fitnah..banyak dosa..dan x sama dgn fitrah mendidik bg seorang ibu..mmg xde banyak masa utk anak2 sejak bekerja...kasihan sama anak2..tp mmg kena amik masa sikit utk buat keputusan yang maha berat ini..