Pages

10 December, 2011

Binatang pun tahu erti sayangkan anak :-))

the unlucky down there



misi bermula..

struggling !!

safely arrival

sweet kan?

aku x memelihara kucing, ikan @ apa2 binatang lagik
tp sejak aku tggl rumah baru kami
ada sekeluarga kucing dtg ke rumah
tapi kucing nih jenis kucing liar
garang bukan main
bukan boleh kita belai2 main2

aku pun suker jerk dgn kucing
tp since auni ada lelah
so mmg aku haramkan masuk  rumah

tp aku still suker bagi dia makan
siap belikan friskies bagai
rebus ikan -bancuh susu
-jangan kedekut bagi binatang makan yea kwn2..rezeki kita yg Allah bagi ada portion jugak utk binatang -kata ustaz

yang aku yakin sang ibu kucing ni
mesti akan bagi anak2 dia makan kenyang2 dulu
sangat mengharukan...
bila anak2 dia dah kenyang
baruler dia mula makan,itupun dah sisa2 jerk

nampak sgt Allah kurniakan rasa kasih sayang
bukan terbatas pada manusia shj
tapi juga pada binatang

subhanallah!!

2 comments:

Aku said...

memang benar, rezeki yang kita dapat bukan semuanya untuk kita. Ada sebahagian untuk orang dan sebahagian lagi untuk bukan orang. salam.

DaZzlingLilLy said...

Sejak I bela kucing mmg murah rezeki kitorang..mungkin jugak kebetulan.tapi mmg betul kita kena bg makanan yg ada kat binatang2 terbiar ni..kesian diorang..kalo bagi diorang makan pun tak akan sampai ke tahap rugi pun pendapatan kita.