Pages

08 December, 2011

Demi anak terchinta :-))





aku beria bangun awal pagi
semata2 anak si ain
dah pandai request


"nak makan nasi lemak pagi ni "


bagi aku--susah m/mana pun
kena buat jugak utk anak


kalo aku pun..selalu meroyan tel mak
nak makan itu- nak makan ini
mak aku x pernah kata tidak
x pernah kata tunggu


lewat sehari-dua
mesti dia telepon
panggil datang makan kat rumah
ataupun amik masakan yang dia masak bawak balik rumah


with this small lil tiny things that we do for the kids
anak2 akan ingat sampai bila2


kalo aku peminat tegar masakan mak aku
sampai teringat2


aku jugak nak anak aku
jadi peminat no 1 masakan aku


utk anak kan!!
semua BOLEH..


-bangun bukan main awal pg ni memasak smbl kelek si auni yang menangis
-hari nih buat nasi lemak sambal ikan tongkol-itu fav lohkong


esok..x tahu lagik
anak aku selera bukan boleh di teka
ikut suka dia apa dia nak mintak


tapi fav no wahid kak ain
dah tentu masak lemak kobis : ))

7 comments:

Syahada Ahmad said...

waahh, bagus nye ibu bekerjaya ni. salute ah.
sha ni niat dh 800 kali nk bangun masak itu ini, tapi ke kedai jugak akhirnya.
kalau masak pun, time weekend, tp bukan awal pagi pun bangun, x sedar diri dh ade laki, ade anak, konon macam anak dara lagi. ehehe

indahhouse said...

Salam kak,
Bagusnya... mesti masak dgn riang gembira tu ;)

gadisBunga said...

saya dah lama tak masak *ehehehe malu....

kalau eweekend ni saya masakkan nasi lemak utk mak saya, agak2 mak saya terharu tak? heheh~

zailamohamad said...

time anak nak makan kan..

tp aku ni ikut mood, kalau rajin selalunya aku masak tgh malam siap2..apa2 pon teringin nk make ns lemak ike aye..xser ajak aku makan kat rumah mung ke??

hehehe

Daddy Ziyyad said...

demi anak, seorang ibu sanggup buat apa saja..kan..:)

dan demi suami jugak, seorang isteri sanggup masak, walaupun husband nya minta makanan pukul 10malam! hehehehe

littlehumblelynn said...

syahada;

takde lah rajin sgt..tp kalo sesekali anak mintak makan..nak x nak kena buat jugak..

masak campak2 je dik

indah;
betul!bila kita ikhlas nak masak..semua jadi mudah jerk..

gb;
sesekali kena bagi mak rest tuh..suh anak dara dia masak..

zaila;

aku malam x rajin nak masak..badan penat..so nak xnak kena masak pg2 buta

mu mariler rumah..aku masok utk mu..sedap..x sedap blkg kira..

hehehe...

drdaddy;
setakat ini lohkong x pernah wat menda pelik2 nak makan tgh2 malam..sbb dia tau wife dia sure x layan..

hehehe

larikss...!!

Imaan09 said...

wahahhh..ain asek seksa mama je ye?tp bagus jugak sbb mamanya pun suka..
sambal ikan tongkol??xpenah dgr lagi..resepi pls..!