Pages

10 November, 2010

bila kak ain start bercakap ..alahai anak aku !


seriously anak aku yg sulung
Ain Darwisyah
mmg bukan jenis pelat sejak kecik lagik
dia mmg petah cakap


and now aku perasan dia lebih banyak bercakap
lebih suke bertanya
wpun soalan dia merapu2
banyak sgt soalan dia


antara yg aku boleh recall
"kenapa ALLAH turun hujan,mama"


banyak sgtler..aku xleh nak ingat satu-satu


malam tadi aku melayan dia menyanyi
macam2 lagu dia belajar kat sekolah


lagu katakler
lagu cicakler
lagu bangun pagi
lagu 10 budak hitam


suddenly dia berbisik pd aku
mungkin xnak en papa dgr


"mama,ada kwn ain kat sekolah cakap ain "B.O.D.O.H"


aku nak tergelak dah..
aku tanya dia "ain jawab apa bila dia cakap macam tuh?"


dia leh jawab


"amboi..amboii..sedapnya bahasa"


aku gelak besar & en papa
seriously aku xleh related ayat itu dgn takat umur dia skrg..


inilah indahnya bila ada anak kan..diorg jadi joker bila mama& papa serabut kepala


smg anak aku seorang ini menjadi anak yg solehah
jadi budak bijak pandai
dan jadi manusia yg berguna
serta contoh yang baik utk Auni hdknya..

amin......... :)

9 comments:

DrSinga said...

hahahaaaaa..
antie laike yu lah Ain!!

masa cakap amboi2 tu.. ada cekak-cekak pinggang tak??
:)

littlehumblelynn said...

Dr,

x pulak dia cekak2 pgg..tp muka penuh ekspresi tuh..tergelak besar malam td !!

mEiZ SHA said...

hehhhee
budak2 kak..bile dgr dorang ckp...indah nyer dunia..:)

littlehumblelynn said...

meiz sha

tq for drop by..dah jalan umah meiz tadi..so sweet :)

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

wekekekek...cute nye kak si ain tu

yela, ade budak mmg jenis tak pelat..satu anugerah tu:-)

bagusla ain jwb camtu..hehe

gadisBunga said...

nak anak jugak.....!

littlehumblelynn said...

rose

dia mmg x pelat dr kecik..cakap macam org tua..nanti rafiq leh cakap..jenuhlah rose ;)

gb

sila kawin cepat2..leh produce anak ramai2..heheh

kakyong said...

bijak bijak...
banyak bertanya bagus..
mak ayah ler kean siap sedia dgn jawapan yg bernas & masuk akal...

tp memang syok bersoal jawab dgn anak ni...

littlehumblelynn said...

kak yong,

seronok sgt layan anak bercakap..cakap macam bertih jagung!!