Pages

22 November, 2010

aku yg paranoid ke?


aku pg keja 1/2 hati
teringatkan auni
sepanjang perjalanan ke tpt keja
asyik teringatkan dia
nak makan pun teringatkan auni

sejak habis neb session semalam
aku tgk auni ada kurang sikit
cuma aku ada sedikit confused
each time dia tido
aku perasan dia macam sentiasa "tersedak"
tersedak yg bukan sikit2
kadang2 tuh aku tgk dia macam betul2 macam sesak nafas
dan aku mmg  closely monitor bila dia tido

dan pg nih aku keja
auni ku tgglkan bwh jagaan mak
tp hati ibu
aku ttp risau takut auni tido mak x sedar yg dia sedang tersedak

aku yakin auni tersedak kahaknya sendiri
as proses nebulizer sbnrnya adalah utk loosen mucus dlm lung dia
bila mucus dah cair of course ada reaksi normal kita akan rasa nak termuntah
tp budak usia 15bulan
apa yg dia tau
dan selalunya akan jadi masa dia tido shj

aku x tau betul @ x teori aku nih........

setiap jam ..aku tepon mak
smp mak boring agaknya nak jwb call aku agaknya

susahnya hati bila terpaksa keja masa anak x sihat
nak ponteng ..dah tentu x boleh dahhh!!


susahnya jadi mama rupanya............!!!!!!!!!!

14 comments:

e.l.i.s.s.m.i.e said...

alahai..kesiannya.tawakkal pada Allah. yakin pada mak :) mak mesti buat yg terbaek utk cucu dia punya.me selalu risau lagilah, dibawah jagaan pengasuh.

littlehumblelynn said...

e.l.i.s.s.m.i.e

tuh ler risau memanjang!!takut mak sibuk kat dapor tak perasan anak tido kat dpn..risau sgt2!!aduhai!!

Marsha~ said...

mmg kesian btol anak kecik kena serang batuk berkahak ni... Ariq masuk hospital ni pun psal batuk le ni.. last2 doktor sedut je.. kahak dah banyak sgt.. better bawak gi paed lah.. takot jangkitan lah...

littlehumblelynn said...

marsha

auni baru pas jupe paed minggu lepas..sbb tuh on neb 6jam sekali..skrg baru habis neb session..cuma tgk keadaan dia ada kurang batuk cuma bab kahak tgh banyak tuh..ingat nak bwk balik gak jupe paed,esok i/allah..bab sedut kahak tuh..itu yg plg takut tuh!!risau sgt2..dulu pernah kena smp luka2 tekak..

PynGees said...

salam sahabat...

buat mama auni..semoga dikurniakan Allah kesabaran dlm melalui kepayahan..buat little auni, auntie doakan smoga kuat & terus kuat! Allah m'duga insan2 yg t'pilih...PYNGEES.BLOGSPOT

DrSinga said...

tidurkan dia mengiring..so..kalau ada kahak pun..tak tersedak


biasanya ..kalau kahak macam tu..sedut pun tak keluar..

littlehumblelynn said...

pyngees;

tq for drop by & prayer too :)

drsinga;

adoikh..u my life saver lah doktor..kenapa paed dia x infm macam nih hari tuh..kalo x ,xdelah saya kelam-kabut..tido ala2 kelawar..punyalah nak monitor auni tido punya pasal!!tq a million lah doktor..

ibuafiqahhuzaifah said...

salam,

awak,anak irnie kena serangan bronkitis lagi...
dah amik neb 3x tp still batuk yg teruk..
memang risau anak xsihat2 niey..
cuti pun dah habis...huhuhu..
tabahkan hati k

littlehumblelynn said...

ibuafiqhuzaifah,

tuh ler sama ajer kes anak2 kita..acute broncholitis..doktor ikut dia suh warded aje..tp kita yg x larat memanjang dok spital.tuh yg sggp ulang-alik g neb 6 jam sekali..nak wat m.mana kan..tp alhamdulillah batuk ada kurangnya..cuma bila kahak dia dah start diluted lak..dia x pandai nak buang..asyik tersedak..itu lagi risau jadinya..sabarler ya!!kita doa sama2 mg anak2 kita sihat pasni..amin..

tasekM said...

mmg hati tak tenteram, kan...?


.

kakyong said...

siapalah yag tak risau kan..
Insya Allah, mak sure takkan kecewakan u, cucu dia.. mesti dia tgk elok2...

zailamohamad said...

banyakkan bersabar ya!!

ummu said...

salam Lynn
susah kan jadi mama ni
hati kita memang tak sedap bila anak2 sakit.begitulah ksihnya seorang ibu
sebab tu kan Islam mementingkan anak hormati ibu 3 kali lebih dari bapanya,kan Lynn

littlehumblelynn said...

kakyong,

tuh ler nasib baik ada mak utk tlg tgkkan cucu dia 2 hr nih..esok hubby baru dpt jaga anak..hr nih still meetg..esok baru start cuti sekolah.......

zaila,

ituler..nak wat m/mana..doa aje sbg ibu!!

ummu,

betuller hati ibu..ibu boleh jaga 10 anak..10 anak x tentu boleh jaga ibu sorang!!