Pages

18 November, 2010

aidiladha ,auni & hospital..

mengikut perancangan awal mahu menginap semalam di umah mak
tp atas sebab2 yg x dpt dielakkan kami tido di umah sendiri malam tadi
auni masih x berapa nak sihat
still cirit-birit malam raya tuh dan still muntah2
perasan auni batuk sgt teruk
aku jadi sedikit cuak..tido malam mmg x lena sejak seminggu yg lalu

pg2 raya en papa bersolat aidiladha di masjid kawasan umah
aku berperang dgn auni yg xmo makan ubat
seluruh umah berkejar nak bagi makan ubat
tp bila en papa balik baru senang sikit nak bg ubat
dah macam tahanan perang
tp sedikit terubat tgk dia mula aktif & melasak spt sblm jatuh sakit
dan sedikit tersenyum melihat si kecilku berbaju kurung..
sangat comel..hehee..

smp umah mak pukul 11am
wah menu mak boleh tahan..ada nasik lemak sambal sotong,sambal ikan bilis,ada lontong,ada nasi tomato,lwn dgn ayam masak merah & jelatah nenas..
makan x ingat dunia..ntah berapa kali bertambah..
auni masih macam tuh jugak...batuk & flu..muntah agak kurang pg raya tuh..
dia main dgn sepupu2nya dan tido 2 round di umah mak

pukul 6.30pm baru balik umah
menonong  ke DIY konon2 nak cari bulp lampu
tapi x tau saiz apa lak..adoikkh!!!sakit kepala aku..

ain masa tuh ler nak makan donut
sejak 2 hari lepas asyik mintak makan macam2
layankan aje..

mandikan anak2..bagi makan ubat
semalam awal lagik dah tido...
by 4am aku terkejut..auni macam tersedak samada air liur @ kahak dia
sgt teruk..jenuh aku tepuk2 belakang dia smp dia menangis
muka aku.......rasanya kalo toreh dgn pisau x kuar darah gamaknya
sgt CUAK ok........

so start kul 4am aku x tido sgt
auni batuk sgt2....dan aku yakin mesti wheezing punya

dalam tertido2 ayam kul 6.30am bangun
bagi auni susu..dia aktif semula macam x de apa berlaku
mandikan dia dgn air suam
aku berperang masak bubur,sup daging+ kentang
sempat suapkan dia  makan sblm berlari ke tawakal hospital
aku malas nak g ampang lagik
aku sgt sakit hati & tawakal aje dgn pilihan kali nih

smp hosp 8.30am
Dr B Kishore tersenyum meleret tgk kami
cerita lagi A-Z
dia terus    check lung.........confirmed  wheezing
dia tgk aku..aku tgk dia..dr suh on neb
buat neb seround jupe dia semula

dr tgk balik aku.......i think she need neb every 6 hourly
means?
warded if possible..it seems looked her  acute broncholitis as recurrent back
aku tgk doktor,......not again doc..
x choice.she need that..or if possible im write down proper ref letter for her
and you will take her for neb every 6 hourly at your convenience
then en papa kata its better idea wpun terpaksa heret auni ke klinik tgh2 malam buta
adoikkhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!

allah bagi dugaan pd umatnya yg sabar
dan kita kena redha kan..menerima ujian dgn sabar jugak!
allah duga sikit aje
jadi jangan mengeluh lynn..
(itu yg selalu aku sebut2 utk dr sendiri..)

jadi..aku redha ajelah
dalam masa yg sama x putus berdoa smg  Auni cepat sembuh
smg Auni cepat sihat & kuat..




dan aku........sedang demam yg amat sgt skrg
belum lagi ke klinik..mungkin sekejap lagik
doakan aku sihat ok..utk jaga anak yg sakit itu!!

2 comments:

Safinaz Hanum Ahmad Anuar said...

Semoga dipermudahkan segala urusan... amin

littlehumblelynn said...

safianaz

tq!!sy try masuk blog awak td tp x jupe entry,.,kena tekan mana2 ke utk loading entry?ke pc nih dah x betul!!