Pages

10 May, 2010

Happy Mothers Day



pagi nih
otw g opis
aku layan Hot FM
topik pg nih
ibu boleh diibaratkan sbg .......................

ada caller tuh
siap bagi tau


ibu saya spt shopping complex..
sbbnya ibu saya suka shopping & anak2 kena bayar

ada lak yg bagitau
ibu saya spt baju kalis peluru
sbbnya akan jadi pelindung pertama bila ayah dia mengamuk
..

dan ada lak yg kata
ibu saya umpama mariah carey
sbbnya suaranya NYARING amat.................


ada lak gitu kan...!!


bagi aku
tak tau nak umpamakan ibu ku sbg apa
wpun ibu ku begitu...ibu ku begini
dia ttp IBU RATU HATIKU
dia membentuk aku
spt APA aku hari nih!!

biarlah dia kuat membebel
kuat bersyarah
kuat shopping
kuat itu..ini..

dia ttp insan yg paling aku SAYANGI
paling aku HORMATI
paling aku KAGUMI

dan semalam
sambutan HARI IBU SEDUNIA
wpun aku seorg ibu
takde pun apa2 sambutan istimewa utk aku

en papa demam
(memanjang demam jer rasanya...)

pg klinik malas
(even x pyh bayar pun..)
ada jugak org macam nih kan..

lantak ler...
as long as dia tahan
ikutler..

tp bila dia demam
melepek jer gitu
aku lak yg lintang-pukang dgn anak2
dgn umah yg bersepah
dgn keja kat dapur

to en papa
pls..once demam pg lah klinik
amik proper medicine
kesian sikit kat wife
penat tuhan aje yg tau

so bila wife penat
then x yah complaint
kalo wife takleh nak melayan lak
sbbnya wife keja kat umah...kat opis
kalah buruh paksa kan............

(sbnrnya sedikit terasa hati..bila hari2 penting spt nih tak diberi sambutan wpun kecil..yes im admit ..bukan nak mintak balasan pun..at least appreciate the WIFE yang bersusah-payah selama nih...)

emooooooooooooo..sikit!!!

ok..takper..

ada ubi
ada batas
next time
boleh balas kan...!!!

No comments: