Pages

20 May, 2010

pagi ni...

pg td terbangun
sbb onie terbatuk2 smp muntah susu
nasib baik dah kul 6am that time
aku bangun teruslah
kesian onieku
wpun batuk dia ada kurangnya
tp dia masih batuk
cuma masih boleh tido berbanding seminggu lepas

ingat aku
kalo still x ok gak
aku akan bwk onie ke hosp semula sabtu nih

so pg td lepas menguruskan muntah onie
aku cabut ke dapur
grg bihun ala2 campak2 gt
sbbnya kesian lak kat adik ipar yg dok kat umah aku skrg
kat area umah aku jauh
kalo nak cari org jual nasik lemak ke kuih ke..

dlm dok grg bihun
nampak si onie merangkak ke dapor
sian boo boo mama nih
g ler dukung dia
sambil tangan sebelah pgg sudip
bukan main suker dia dpt bdukung tuh...

dah siap grg bihun tuh
siapkan air mandi si boo boo tuh
kena mandikan dia
sbb badan penuh muntah
selalunya kalo aku sempat
mmg aku suka mandikan dia pg2
suka tgk dia comel..wangi2..
sbbnya bila ptg aku x smpt mandikan onie
dah mama nih "memanjang balik senja2 gt"
ain pun aku mandikan jugak pg td
ain mmg clingy pg2


hari nih
en papa
on duty
bwk si boo boo pg timbang
sbb aku x apply cuti
harapnya papa leh ler handle sorang2


v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
tetiba rindu sgt kedua2 anak2ku
tak sabarnya nak balik umah.................
anakku..ain & auni
nanti mama cuti
kita g AVILLION WATER CHALET PD ok..
smg mama & papa murah rezeki & dilapangkan waktu hdknya..








4 comments:

ayu said...

batuk lagi ke auni..siannya..
still ada kahak lg ye..
danial pun baru je ok..
tapi kalau dah muntah2 tu bahaya gak la kan..lynn, kagum la..sempat leh masak lg tu..huhu..ayu bangun je,terus cari pum..lps pam baru la mandi n solat subuh ...klu dah bangun lambat plak, nak tak nak kena la solat dulu n baru la pam..kagummmm..kagummm

littlehumblelynn said...

sejak ada in law kat umah..mmg ku masak..kesian kat dia..apa lak dia nak bfast..nak g kedai jauh...

ibu addin dan nasa said...

Kalau anak batuk...cuba sapukan minyak telon di belakang badan anak semasa tengah malam time dia tido. InsyaAllah reda nanti tu...saya ada tulis dalam blog saya bagaimana saya merawat anak saya yang batuk berkahak.

salam perkenalan.

littlehumblelynn said...

tq ibu adin dan nasa

salam perkenalan jugak

tuh ler..my dear baby onie mmg selalu batuk sinced she had asthma too..

kesian kat dia..

mmg sapu ubat pun kat dada,tapak kaki,pakaikan socks..(but still batuk jugak)

sedihnya bila ank sakit nih,..wpun nampak kurang tp still btk2 lg..