Pages

18 May, 2010

dimana nak lodge report yek?

aku tercari2
mana saluran
utk aku buat aduan
pasal "pemandu teksi "
sgt KURANG AJAR & MEMANIPULASI METER

semalam
aku tpaksa naik teksi
atas sbb2 tertentu
dr LRT AMPANG ke umah aku..

jalan mmg sesak
tp masih bergerak
nak masuk simpang ke rumah ku
aku tgk meter baru RM3.50
suddenly baru aku terkalih tgk ke luar
tgk semula pada meter dah mencanak naik RM6.10

amboi2..
sesuka hati ko jer yekkkkkkkkkkk

dah ler bangsa yg selalu putar alam
dan aku malas nak bgaduh
sbb confirm aku kalah punyer kan........

so dlm dok google punya google

jupe nombor nih

1800 88 9600

aku call this number
lodge complaint bla..bla..
diorg amik particular peribadi

aku mmg malas nak wat report mula2nya
tp bila aku mula terasa dia akan wat kat org lain jugak
so aku rasa better than nothing

mmg tak banyak sgt kenaikan yg dia caj dlm seminit rm2.50
tp aku sbg pengguna
perlu menggunakan hak aku
sbg seorg pengguna bijak


paste here keratan akhbar :

LPKP Perkenal Hotline Aduan 24 Jam
Ditulis oleh Aivizanoorwani Shah Shahroni
Selasa, 02 Februari 2010 16:24 | 185 hits
NUSAJAYA: Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) kini membuka ruang kepada orang awam untuk membuat aduan segera jika tidak berpuas hati dengan perkhidmatan pengangkutan awam.

Pengerusi LPKP, Datuk Halimah Mohamed Sadique, berkata aduan itu boleh dibuat melalui talian hotline 1-800-88-9600 yang akan beroperasi 24 jam untuk tempoh tiga bulan mulai Februari.

“Sebelum ini, talian itu hanya dibuka pada waktu pejabat sahaja.

“Melalui aduan talian hotline ini, diharapkan mutu dan prestasi perkhidmatan awam dan LPKP dapat ditingkatkan lagi,” katanya kepada wartawan pada sidang media selepas menghadiri majlis pelancaran Terminal Bas Kota Iskandar, di sini, semalam.

Halimah berkata antara laporan yang boleh dikemukakan adalah mengenai pemandu teksi yang tidak berhenti apabila ditahan, tidak memakai uniform dan mengenakan caj tambang berlebihan kepada penumpang.

“Pihak kami akan mengambil tindakan segera berkaitan aduan yang diterima dan jika pemandu teksi itu didapati bersalah setelah disiasat, pemandu berkenaan akan dikenakan tindakan tegas termasuk mengantung permit mereka.

“Tiada lagi isu tindakan akan hanya dikenakan kepada pemandu teksi yang bersalah dalam tempoh yang lama setelah aduan diterima,” katanya.

Jelasnya lagi, satu kempen kesedaran bertemakan ‘Pengguna Satu Penguatkuasaan’ akan dianjurkan pada 19 Februari depan bertujuan mendidik pengguna tentang hak mereka dengan melaporkan kepada LPKP mana-mana pemandu yang tidak mematuhi peraturan ditetapkan.


moral of the story



&

jangan takut kalau kita di RASA KITA BETUL!!

niat ikhlas aku
bukan nak tutup periuk nasi dia
just nak tlg org lain
yg mungkin terkena macam aku jugak..

yessssssssss...mungkin itu cara ko cari makan
but pls cari makan cara BETUL


so SERVE UR RIGHT!!!

3 comments:

ayu said...

teksi mmg macam tu lynn..sokong lynn...buat je report ^_^

littlehumblelynn said...

yea ler geram betul semalam..
hindu lak tuh!!

littlehumblelynn said...

yea ler geram betul semalam..
hindu lak tuh!!