Pages

26 May, 2010

macam2 AIN

dahhhhhhhh..x mo pikir lg ttg miscarriage ku itu
wpun sedikit ralat..sedikit sedih
life must go on..
yg penting kena lebih jaga diri & kesihatan slps nih
semalam balik keja
smpt jugak merayap ke tesco
beli beberapa barang yg dah kehabisan
(x sedar tgh sakit kan.........) huhuhu..
xper retail therapy
lately
baru aku perasan
kak ain dah pandai bercakap
malah aku sgt impressed mdgr ayat2 yg keluar dr mulut kecik dia tuh...
dalam keta
dia cukup marah kalo aku & papanya berbual bagai
ayatnya
"janganlah cakap lagi..ain peninglah"
maksudnya:
mama & papa jgn borak..layan kakak jer..
bila aku suruh ain amik barang apa2
jawabnya
"ambiklah sendiri..kan dah besar"
sbnrnya lebih kepada mengajuk ayat yg aku selalu cakap pd dia
kalo dia req suruh aku amik apa2 utk dia
kalo ada perkara yg dia berjaya buat dgn jayanya
ayatnya
"ain hebatkan mama"
dan semalam kak ain
paksa papa dia amik dia dr nurseri hr nih lewat sikit
nak tau napa?
selalunya mmg en papa
amik ain & auni dlm 2pm
sbb papa keja 1/2 day jer setiap hari
tp si ain cukup suka
kalo dpt stay lama2 kat nurseri
sbbnya dia leh main dgn riang-ria pd ptgnya
so nak tak nak
suh en papa amik kak ain
lewat sikit hr nih
wpun mmg nurseri akan caj rm5 p/hr
x kisahler janji x mgamuk..
ain..ain..
macam2 kerenah
pantang jupe toys
akan mengaruk mintak beli
dan selalunya
kalo dia nak sesuatu
dia akan wat ayat macam nih
"apa tuh..mama"
smbl menunjuk apa sbnrnya yg dia nak..
(pdi politik jugak anak mama nih)
kalo kata nak ke tesco
dia mesti wat ayat macm nih pulak
"ain nak beli apa ,mama"
ain ada perangai
yg tiap kali pg mana2
dia mesti nak beli/dptkan sesuatu barang
yg mmg KHAS utk dia
x kisah apa2
janji ada utk dia
perangai sapa lah diikut si ain nih...
bila ditanya ain nak jadi apa besar nanti
"ain nak jadi doktor demam"
means normal GP ler tuh
"macam DR KISHORE"
apapun seronok melayan ain
ain mmg anakku yg manja
anakku yg paling mengada
tp ttp anak kesayangan ku..

2 comments:

suamihanyisterizuki said...

pandai ayat politik dia...

"apa tuh..mama"

hehehe, terus dpt tarik perhatian mama dia kan...;)fl

littlehumblelynn said...

tahu xper hany...