Pages

25 November, 2011

Tonsilitis again :-(

kesayanganku - ain & auni

anakku si ain
selalu kena masalah tonsil bengkak
malam td mmg disaster
dia batuk dgn amat teruk
aku & papa bangun back to back tgk dia
dia muntah2, batuk macam nak terkeluar anak tekak
aduiiikhh kesian betul

nak pg klinik malam td dah lewat sgt
auni pun dh tertido
aku & papanya pun dah kepenatan
bantai tido beramai2 dkt living hall aje

pagi nih melilau cari klinik area rumah
as usual pg2 doktor x masuk lagik
at last bawak si ain ke klinik nun d PJ
klinik Lourdes

mak aiiikhh lembab giler
patient ada 2 org jerk
panggil lembab..prescribe ubat lembab
nurse bukan main ramai smp 7-8 orang
mmg menyakitkan hati aku

anak aku dah x rupa orang
kesian sgt2 aku tgk dia

dapat aje ubat
paksa dia minum air teh o suam
makan roti canai sikit
baru nak bagi dia makan ubat
yang penting adalah  ubat Augmentine tuh
kata GP tonsil bengkak
sbb itu air liur pun bila dia telan--dia mengadu sakit
alahai kesian betul melihatkannya

antara ujian yang paling nak elak jauh2
kalo bolehlah...
ialah ujian anak2 jatuh sakit

tp selalunya aku muhasabah diri
Allah x menduga diluar kemampuan kita

smg Allah menyayangi & memberi taufik hidayah kepada kami sekeluarga

4 comments:

bujal X said...

time ni mak abah kena banyak sabar~~semog anak akak cepat baik~~

Imaan09 said...

sian ain..!kak..saya penghidap tonsilitis dr kecik sampai skang.. sampaikan klu jumpa doc n doc xbagi antibiotik, saya rasa doc tu mcm 'xreti' je.hehe..sbb klu saya, mmg kena antibiotik baru hilang. dh 2-3x doc nasihat suh buang je..tp xbuang.. nasib bek lately dah jarang kena..

kakyong said...

org tua bengkak tonsil pun sakit nya terseksa.. ini kan pulak anak2..

kakyong baru jer alami nya.. ni pun belum baik sepenuhnya.. batuk usah cakap.. nak menelan teramat lah seksa... ni baru la seminggu ni dah boleh menelan, tu pun kena pelan2..

DrSinga said...

oit...
datang le klenet aku...
24 jam..
nures tak lembab..

:)