Pages

29 November, 2011

Kindy Hunting---done :D

gottcha !!

hurray!!!!
rasa macam nak sambut deepavali
bila pencarian tadika utk kak ain telah settle dgn jayanya

aku mmg mencarik tadika yang mengamalkan teknik membaca Cahayaku
kebetulan ada 2 tadika yang offer benda yang sama
nama tadikanya ialah Tadika Restu
ada dua cawangan di kawasan rumah aku tuh

so selamat banyak benda bila pilih tadika tuh
1st -yuran x beban sgt
2nd -jarak tadika & rumah tuh x jauh mana pun
jalan kaki pun x sakit kaki pun
tpt yang bersih, nampak selesa & yang paling penting ain suker!!

esok ain akan mula sekolah
dia ada kelas Teknik membaca sebulan nih guna sistem Cahayaku
aku hanya top up rm30 utk kursus sebulan
giler murah kan!!

taska?? -ada few yang still under consideration
tapi ada yang terdekat dgn tadika ain
tapi fee structure buat aku telan air liur bergelen2
mahal jugak!!

but its still need to be consider- disbbkan jarak antara tadika ain  & taska tuh dekat jerk
so x payah aku carik van utk kak ain
since aku pun x berapa nak berani benarkan anak aku naik van
aku takut weiii...sayang anak melampau nih!!
giler paranoid aku nih kan!!

so bab kindy hunting--dah x payah pikir dah
skrg kita pikir tabung mana nak korek dulu
nak bayar semua kos pendaftaran & yuran yang pelbagai
so dpt bonus sila settle hal anak2 dulu
jangan mimpi nak berjoli katak ok.

utk sesiapa yang masih dok sibuk hunting
selamat survey kawan2
smg bertemu yang memuaskan hati
yang boleh accomodate our financial / monthly expenses
yang menggembirakan anak2
dan yang paling penting menyediakan persekitaran yang selamat & sihat utk anak2 kita

bagi aku
x wujud stigma nak hantar anak2 tadika gah2 bangat
aku lebih amik pendekatan
yang mahal tak semestinya bagus
dan yang bagus x semestinya mahal kan?

apapun smg pilihan kali nih tepat

mode :-
lalallalalalallalalala...

sukernya.....

4 comments:

Imaan09 said...

tahniah..dah dapat apa dicari.. sy belum melalui lg fasa tu..lagi 2 taun br nk pening kepala ni..
sy rs,klu sy pun x bagi anak nek van..tu bukan paranoid..itu beringat2 namanya..

zailamohamad said...

kalau hantar anak ke kindy mahal don't put high expectations sangat, takut nanti kecewa..lagipon anak kalau pandai membaca mengira pon tak ke mana juga, last2 masuk sekolah rendah juga kan, bukan terus masuk U pon:P heehehe

Lily@MamaZaraZareef said...

huu..mesti lega dah kan bile dah setel bab anak2..saya ni jugak yg lom ready nk antar zara pi skola..insyaAllah tunggu die 5 tahun lah..tp tulah..nk survey kindy yg ada daycare sekali rasenye..sbb sama mcm kak lynn, sgt paranoid memikirkan nk lepaskan anak naik van sekolah..mcm kecik sgt jek rasa n tak yakin n biarkan diorang sensorang..huhuhuhu

littlehumblelynn said...

Lea;

org lain biasa je bagi anak naik van,kak lin pemnakut yaa amat..x percaya sumer org,,huhuhu

zaila,

mmg pun ..bayar beribu at the end masuk sekolah rendah darjah 1 jugak..huhuhuh

lily;
tggu zara 5 thn baru masuk sekolah..susah masuk awal2..je pun..dia x ready lagi..dulu masukkan ain masa 4 tahun at the end dia selalu tido dlm kelas..so kitorg berhentikan dia & hanya masuk kindy umur 5 thn je..