Pages

14 November, 2011

39/100

Itu adalah ECG MIL


setakat 8pm td

di mesin tersebut-lampu warna merah menyala2

memberitahu kita keadaan kadar nadi mkn menurun


kerana itulah aku

membatalkan kepulangan aku ke KL

banyak sign2 lain yg myebabkan aku menundakan kepulangan jugak


sbg org islam yg belajar

ttg tanda2 akhir kematian/pemergian seorg manusia itu

salah satu tandanya bermula kaki tlh sejuk

sedangkan smlm masih panas dsebabkn dia demam panas


adik beradik skrg tak putus2 membaca yaasin

smg Allah permudahkan pemergiannya


aku?

Disaat org berkumpul di hosp

aku dok rumah kak ipar

ain kena demam panas

mungkin jangkitan stlh seharian dok d hosp smlm

dia mmg mudah dijangkiti


inipun baru lps sponging ain

susah hati bertambah2


sbg menantu

aku turut merasa tempias ujian ini

airmata murah saat2 ini

melihatkan MIL yg terlantar sebegitu


Ya Allah ya Rahim

Ya Rabbul Jalil


permudahkanlah segalanya

kami redha pd ketentuanMu ini


dia semulia2 insan di hati kami


-ward CCU setakat hr ni tlh ku lihat 3kematian dlm tempoh 4hr,aku cukup kagum dgn staff di CCU,mereka bekerja penuh tekun,x emosi,professional.benarlah,bkn calang2 org boleh bekerja di ward serba mencabar ini.kurniakan pahala sebaik2nya buat mereka ya allah.


Published with Blogger-droid v2.0.1

4 comments:

ayu said...

kuatkan semangat ye lynn..moga ain cepat sembuh... apa2pun yang akan berlaku pada MIL, harap dapat bersabar ye...

Imaan09 said...

yes kakak.. dr dulu jugak nk gtau, CCU tu 'selalunya' jarang survive.. cuma kita mharap keajaiban dan rahmat TUHAN..semoga dipermudahkan segalanya utk kak lin sekeluarga dan juga MIL..

Kunang-Kunang said...

Sabar Lynn. Semoga Allah mencucurkan rahmatNYA kepada MIL Lynn dan mempermudahkan segalanya.

Semoga anak Lynn juga cepat sihat,

Papa Mifz said...

harap tabah menghadapi dugaan ini...