Pages

26 July, 2011

Bersalam-salaman- hikmahnya utk kita :-)



sabda Rasullullah saw :- "mahukah kamu aku ajarkan bagaimana utk sayang-menyayangi sesama saudara ?"

jawab sahabat-sudah tentu aku mahu

" bersalamlah kamu sesama saudara- insyaallah akan beroleh kasih-sayang & menyayangi sesama kamu serta selama mana kamu bersalam -maka akan gugurlah  dosa2 kecil umpama luruhnya dauh-daun kering dicelah jarimu"

subhanaallah ..

sebar2kan ..semoga membawa berkat sesama kita !





* hanya sesama muhrim ok !!

* kawan2 yg bertanya ttg Tobo Panel..maaf-en papa belum fit in lagik..semalam diserang batuk yang amat sgt..so dia telan ubat batuk langsung tertido..sabar yek..

5 comments:

ummu said...

assalamualaikum Lynn
alangkah indahnya manfaat bersalaman ni kan Lyyn. bersama huluran senyuman.pasti lebih bermakna sebuah ikatan.
p/s; semoga hubby Lynn cepat sembuh.

secangkir madu merah said...

lynn, tangan berjabat membawa berkat...

mari kita bersalam-salaman...

mekchu said...

perasan kalo lelaki jumpa kat mana2 pun dorang salam.. tak kiralah sehari 3x jumpa pun 3x lah salam...

tp pompuan ni jarang sikit.. ramai yg senyum dari salam.. ye la, kalo pompuan salam, nak kena laga2 pipi pulak kan :)

Kunang-Kunang said...

Sambil bersalam jangan lupa berselawat ke atas Nabi kita.

gadisBunga said...

kang ada yg amik kesempatan kan? hahaha!!!