Pages

28 July, 2011

belum terbuka lagi pintu hati ...


pagi ini melayan tarbiah rohani dlm radio
oleh Yg Berbahagia Ustaz Wan Sohor

ada menyentuh isu aurat
dan ustaz mengupas scenario biasa bila ditanyakan

" kenapa belum bertudung lagi"

jawapan klise " belum terbuka lagi pintu hati utk bertudung "

sgt terpukul disitu...
kerana itu ayat yg pernah aku utarakan semasa zaman jahiliah dulu

ulas ustaz lagi :-

menutup aurat & solat hukumnya  sama wajib
sama ada kita suka @ tidak..
terpaksa @ rela

kita wajib melakukannya

setiap perkara yang kita lakukan meskipun terpaksa
akan ada ganjaran pahala & yang paling penting adalah redha ALLAH semata2

dan pahala yang Allah kurniakan bukan sahaja di akhirat kelak malah di dunia


entry ini adalah peringatan utk diri aku sendiri
yang punya 2 org anak perempuan utk diasuh

smg aku boleh mendidik mereka seawal mungkin
ttg kelebihan menutup aurat ini

smg Allah mempermudahkannya
amin..

5 comments:

akma said...

tarbiah yg sgt bagus. i loikeeeee..

ibuafiqahhuzaifah said...

lynn,

irni pun ada anak pempuan yg kena ditarbiahkan..
kecik2 nie la dah asuh kan..
kena try la..

gadisBunga said...

tindakan harus datang dengan kefahaman. kalau kita betul2 faham kenapa kita kene buat sesuatu itu, say bertudung, insyaAllah tak susah untuk dilaksanakan...

Elyn Sani said...

i'allah kalau ade anak pompuan, dr kecik nk asuh ttp aurat. jgn jd cam mummy die ni dh tua baru terbuka hati heeheheh

littlehumblelynn said...

Akma,

shj berkongsi dik.dulu akak x bertudung jugak,alhamdulillah masih repair apa yg patut lagik.

irnie,

yealah ada anak dara 2 org ni cabarannya bukan main sukar.

Gb,
itulah dulu zaman bercakap ikut hati- insaf nih!

Elyn,
insyaallah,smg elyn dpt baby girl nanti wat kawan si wafiq.