Pages

18 September, 2013

Murah rezeki?

Pernah tak korang rasa
Sekali dalam hidup 
Atau mungkin berkali-kali dalam hidup
Rezeki terpijak

Kan tgh2 bulan nih
Utk orang yg makan gaji
Biasalah dgn senario nih
Orang kata survival smp hujung bulan

Tetiba dapat email HR
please collect your claim cheque at blablablabla...

Wahhhh!!
Ajaib kan?

Rasanya dah lama giler hantar claim
Tetiba smp claim kat tangan
Sampai 2 cheque sekali
Walaupun bukan ribu-riban
Kurang2 bolehler mama beli sandal clark satu
Hahahah!!
Motip-reward yourself !


Disini aku nak kongsikan 
Satu benda yang bagus utk jadikan amalan
Pernah dengar Al Mathurat?
Tahukah kawan2 kelebihannya?

Rasanya bagus utk digoogle
Semoga beri manfaat pada kwn2 jugak
Kita mula sikit2
Lama2 jadi bukit

Insyaallah!!

Petua murah rezeki yang aku pegang sampai sekarang
Perbanyakkan sedekah
Berbuat baik kepada ibubapa kita selalu

Trust me
Its worth more than that!!

Kalo tak dapat bagi banyak pada ibubapa tuh
Bagiler setakat yang kita mampu
Keberkatan rezeki ada pada doa ibubapa kita
Beruntunglah kawan2 yang masih punya ibubapa
Doa ibubapa doa paling mustajab dalam dunia
Tak ada hijab
Tak ada filter

Ada suatu amalan yang sangat menarik jugak dikongsi dalam blog ustaz Maza

Sedekahkan pahala Al Fatihah
Pada ibubapa meskipun mereka masih hidup
Subhanallah!!
Mudahnya nak cari pahala

Berbuat baiklah kita pada orang tua
Semoga jadi teladan yang baik
Utk anak2 kita yang sedang melihat sekarang
Meski pada Mertua
Nasab mereka sama dgn ibubapa kandung
Adil & saksama serba serbi
Insyaallah,kalo bukan sekarang
Suatu masa nanti kita akan rasa hikmah disebaliknya

Hidup ini berputar macam roda
Suatu masa kita akan tua
Anak2 kita akan jadi dewasa
Putarannya tetap sama

Takkan berhenti






2 comments:

Imaan09 said...

TQ atas perkongsian..besttt!

kak lin - kasut clarks Ruhil y mcm kanvas tu asal dlm 110 gtu..beli aritu RM64

kasut nouri leather asal rm130
beli aritu rm100..

ni kes kna pawww. sbb mmg xpenah terlintas nak kasut mahal clarks kan, jadinya sy xtau itu kira murah atau masih mahal atau biasa2.. nama pun kna paww..haha

littlehumblelynn said...

Lea,

Wahhhh!!murah tuh!!

Thn depan haruslah ke jpo jugak!!