Pages

11 September, 2013

Kes terpencil Dewan Bersalin Hospital Putrajaya

31 mggu 4 hari
Rasa sakit kontraksi sela 10 minit
Berjln sgt sakit
Disebabkan kali ke-2 kena
Sejak 4 mggu

Gagah naik tren g kl sentral
Lepas tuh tukar naik ERL g putrajaya
Smp putrajaya terus ke hospital putrajaya depan stesen tuh

Terus ke dewan bersalin utk semua kes ibu mgdg lebih 24 mggu
Disuruh nurse salin kain pink
Amik urine
Dan berbaring di observation smbl check ctg

Kontraksi selang 10 minit dlm tmph 1 jam
Berbaring makin kurang
Tetiba HO lelaki datang
Proses check VE
Amik swab utk mengesan infeksi UTI

Yg nurse ramai2 nih
Dok tgk belaka

Aku jd sgt tak selesa
Sbb bagi aku
Apalah salahnya nurse yg ramai2 tuh yg buat prosedur tuh
Ke mmg prosedur tuh hanya doktor2 aje yg layak buat?

Pengalaman di private hospital
Doktor umpama raja
Mereka hanya bg arahan pd nurse shj
Tggu result kuar baru diorang mengadap patient
Bab consultation
Perscribe ubat baru lah smp bab @ t/jwb doktor

Ini bukan soal aku yg sgt fussy
Tp bg aku in term of sensitivity
Lebih2 lg di wad O&G
Masih sgt2 kurang!!



Aduhai
Malaysiaku
Negara Islam konon2nya!!

+____+


1 comment:

Liz said...

erk, nurse ramai tapi sorang pun tak boleh buat prosedur tu ke? malu.. malu...

urm, kalau saya di situ dan rasa berani, mungkin stop kan doktor tu dan minta nurse buatkan.

:(