Pages

09 September, 2011

Permudahkanlah Ya Allah

pagi2 ini otw ke Ampang menghantar kanak2
mendapat khabar dr Kemaman - bahawa MIL telah bersetuju utk menjalani pembedahan
pembedahan yang bakal dijalankan ini
merupakan high risk surgery
memandangkan MIL pengidap penyakit jantung

pembedahan bakal dijalankan di Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan
kerana kemudahan & tenaga pakar disana yang mencukupi
berbanding hosp kemaman

x tahu bila akan dijalankan
MIL masih di Kemaman
hanya menunggu surat refer dr Hospital Kemaman
dan akan dikejarkan ke HTAA pulak sedikit masa lagi

sbg anak menantu wpun dlm hati ada debar/ ada ragu
apatah lagi anaknya- lohkong ku itu
namun aku yakin seluruh ahli keluarga yang lain pasrah & tawakal shj
mereka ( adik beradik) telah sepakat utk memberikan consent utk pembedahan itu

mengikut saranan pakar ortopedik
lebih baik dijalankan surgeri tersebut
if not MIL akan terlantar bed ridden lebih 3 bulan utk recovery purposes
MIL pun nampak makin pucat & lemah sejak warded tempohari

doa aku di pagi jumaat yang mulia ini
smg Allah mempermudahkan segala2nya
janganlah ada komplikasi-smg mudah serba- serbi
jauhkanlah ..jauh2..

w/pun dia hanya MIL
aku sayang dia macam ibu kandung sendiri
MIL aku mungkin the best in the world
treat anak menantu lebih dr anak sendiri
very soft spoken-very motherhood

jasa dia pada aku yang takkan aku lupa smp bila2
dia menjaga aku sewaktu berpantang anak sulung si Ain
masa tuh mak aku ke Mekah menunaikan umrahnya
subhanallah..aku rasa smp bila2 pun x terbalas jasanya itu

kawan2 doakan MIL saya yea
smg pembedahan yang bakal dijalankan berjalan lancar
amin..

Permudahkanlah ya rabbi


- menunggu hint dr lohkong samada mahu balik kemaman/kuantan esok @ x ?

4 comments:

mzhany said...

semoga semua nya dipermudahkan ALLAH...ameen

ibuafiqahhuzaifah said...

moga selamat sumanya...

Daddy Ziyyad said...

Moga dipermudahkan surgery itu, diberi keselamatan semasa proses surgery dan semoga tiada post surgical complication. Ameen.

secangkir madu merah said...

semoga dipermudahkan segalanya.. dan semoga MIL lynn cepat sembuh... aminnn