Pages

08 September, 2011

macam2 AIN :-)


as usual this blog dedicated to my kids
so kisah anak2 shj yg aku rebelkan disini
aku nak jugak coretkan beberapa perbualan antara aku & ain
budak kecik ni mulut mcm mak nenek tau..
dah pandai ajak berborak

Pagi 1 Syawal-Rumah bonda

"mama-kenapa make up mama sikit x macam mak sue punya --banyakkkkkkkk sgt !!
almaklumler mama dia ni jenis x suka perabis duit beli bedak2..lipstik2..eye shadow bagai...mama x pakai sgt..so yang ada hanya bedak yang hancur dibuat dek auni & lipstik nan sebatang..itu pun lunyai dikerjakan si auni..

"laa..mama kan x pakai..buat apa nak beli banyak2"
"macammana nak cantik macam tuh..."

alahai anak...

TESCO

"papa, belikan seluar tido mama..seluar mama kan dah koyak "

tergelak besar papa dia..prihatin anak ku itu :-)

nampak sgt..mama dok shopping utk anak2 smp lupa nak beli seluar sendiri..huhuhu

HOME SWEET HOME

"mama-jumaat nih ain kena bawak baju raya..kuih raya pg sekolah "
nape?
"ada sambutan raya kat sekolah -ain nak bawak kuih cornflakes tuh"
ok..baju tuh kena pakai ke kena bawak?
"alah cikgu kata kena bawak ler..bukan suh pakai "

confused disitu..

so mama yg bendul ni g tel sekolah tanya betul2

cikgu pg bagitau..pg2 ain dah tanya saya "berapa pasang baju raya nak kena bawak cikgu "

tepuk dahi 7x..

haaiii ler anak..

--------------------------------------------------------------------------------

"mama,pandai x wat donut "
nape?
"ain nak makan donut..mama pandai ke?

muahhahaha...nampak sgt mama ko bab kuih- muih mmg sedikit blur disitu
 gigihler aku google sana- sinun
at last the unsupportive LOH KONG g cakap
"kita g beli donut kat apple donut je lah "


Ciss bedebah..lgsg x bagi moral support bila wife berkobar2 nak uli tepung...
grrrrrrrrrrrrr....

apapun seronok layan kak ain skrg
makin pandai bawak diri..
makin sayang adik dia si auni
makin pandai mintak itu- ini


tp one things  i cant denied
im hate to see her grown up

because its a direct sign that im getting Older

bercerita ttg getting Older-- im got surprised dr Nuffnang
nanti aku khabor ok..

heheheh..

6 comments:

Daddy Ziyyad said...

hahaha..anak yg perasan seluar koyak. Benar, kita boleh belajar banyak benda juga dari anak anak kecil :)

Suliana said...

haha.. seronok dgr anak2 bercakap kan. tapi, klu mulut lepas tu, habis la bocor rahsia :-)

gadisbunga said...

alahai kak. anak membesor tak bermaksud kite makin tua tau.

eh, kite? heheh~

Amiizaa2001 said...

comelnya :)

selamat hari raya buat lin+family:)

mzhany said...

alaaaa comey nye kak ain, yg besh nye tang suruh papa beli seluar utk mama sbb dh koyak, so sweet ;)

ayu said...

aiyoooo...dah banyak cakap la ain ye..hehe..tapi bestkan..layan je cakap2 dari dia..