Pages

21 June, 2010

30 hari mencari cinta??opps...mencari RUMAH LER..





as previous entry
aku mentioned tgh bz carik umah sewa
sementara menunggu tahun 2012
so last weekend
aku & en papa
memang x dok diam
memanjang memusing seantero ampang
carik umah sewa

kami bajet sewa paling mahal pon rm800 sebulan
tapi most tempat yg kami pg
sewanya sgt melampau
even flat hampeh pun dia req rm900
merepek betulllllllll..............
belum lagi bab deposit smp rm3000 dia mintak
masuk kali nih..
ini adalah kali ke 4 aku & family akan berpindah randah lagik
masa mula2 kawin dulu
aku tggl di apartment taman desa serdang
sewanya baru rm370
then bila dpt offer dr cousin mak
kitorg tggl di apartment di pandan mewah lak
sgt dekat dgn tpt keja en papa
sewanya baru rm350
dkt setahun lebih tggl kat situ
dpt offer lak tggl di ampang indah
itu pun atas dasar kawan en papa
mtk tlg sgt2 dgn en papa
jagakan umah dia sementara dia ke overseas
kononnya utk 3tahun
sewanya rm500++ dan kitorg bayarkan sekali cukai tanah & cukai pintunya
tp suddenly x smp 2 thn dia nak balik pulak
(xkan aku nak marah lak kan..wpun ada rasa ralat jugak.....next time jgnlah mention 3 tahun...kan..mention jer lah..bebila saya nak balik saya akan infm..x gitu)


aku & en papa ada gak apply quarters d pjy

memandangkan adik-beradik aku ramai yg menetap di sana

so skrg tgh mtk tlg abg aku adjust kan

sbb nak masuk urgently

even dpt gred below gred D pun x kisahlah

nape x beli umah?

yesssssssssss...kitorg tgh dlm usaha nak beli umah

last weekend g BPEX kat Mid Valley

ada berkenan 1 umah
nun di puncak ALAM
under ijmland

dah bayar pun booking fees

tgh tggu proceed utk loan shj

agak2 korang ok x umah nih?
leh tgk kat cn
maybe jauh dgn pusat bandar
tp aku dr dulu lagik
nak hidup membesarkan anak2ku di pinggir bandar
dan aku jatuh hati dgn scenery tpt tuh
en papa mmg xde masalah nak tukar tpt keja
aku jer kena travel ke pj
jaraknya lebih kurang dr ampang-pj
sama jerkkkkkkkkkk

cuma takde LRT..takde KOMUTER

harapnya xde masalah dgn loan kami

smg dipermudahkan sglnya

rumah itu dijangka siap MARCH 2012

x lama lagik kan??

so kwn2 yg budiman

kalo ternampak ada sign umah sewa di kawasan kejiranan kalian

boleh x tlg aku..post comment dbwh tuh..

kesian kat aku!!

jasamu tetap diKENANG!!

uhuks...








3 comments:

zailamohamad said...

Rumah kat Puncak Alam memang cantik2 & besar tapi agak jauh jugalah..tapi kalau hati dah berkenan & mampu, apa salahnya kan;)

Lynn tak nak cari area Shah Alam ke??bolehlah kita berjiran nanti;D

littlehumblelynn said...

tq zaila...

skrg mmg xleh cari umah sewa kat SA..payah pada en suami..dia keja jauh..tp kalo lynn dkt sikit..sb keja pj..tgh pening lagik nih...doakan lynn yek!!

mohammad hafiz abdul rahim said...

salam, nak tanya kawasan taman desa serdang selamat tak.. dari kawan2 cakap banyak bangsa asing kat sane. saya tengah mencari rumah sewa sane. risau juga kalau tempat kurang selamat.

terima kasih