Pages

28 August, 2009

bosannya aku..


hari nih aku bgn lwt sikit
dlm kul 10am
dlm kul 8am aku bgn htr auni pd papa
sbbnya aku ngantok sgt
bangun malam tak berenti
auni meragam tak tau nape
asyik menyusu & mintak kena dkg jer..
aku pun tak lena tido ler...

kul 10am bgn
baru siapkan air mandi auni
mandikan dia
susukan dia
then bg dia tido semula
baruler aku makan pg & ain
makan nasi & gulai kari ikan
yg aku masak semlm
dgn lada hitam tumbuk

dah makan baru aku mandi
berbarut bagai
& siapkan list barang dapur
sinced ptg nih SIL ku akan smp dr kuantan
tgk gas pun dah hbs
kerahkan papa pg kedai cepat
takut x sempat nak masak pulak

by 1pm baru papa balik
htr brg dapur
luckily auni tido
aku bz menyiang ikan & ayam kat dapur
masak kurma ayam,grg ikan & masak kangkung grg tauchu
+- dkt kul 4pm baru siap masak

baruler aku leh melepak kat dpn tv
penatnya aku
tuhan aje yg tau!!
mana ada istilah rehat utk aku sejak pantang nih..
aku sibuk & bertambah sibuk sbb bulan posa nih..

mandikan auni kul 5pm td
saje mandikan dia awal
spy dia rasa selesa..
then auni tido semula

ain & papa g GH kul 6pm
mmg itulah rutin papa
berbuka d GH
sama MIL & PIL ku
tetiba aku rasa
lamanya lg kesibukan papa di GH ni akan berakhir
tetiba aku rindu privasi kami sekeluarga
aku nak papa selalu ada kat umah macam dulu
+- papa akan tgglkan aku sorang2 kat umah
dlm 5 jam sehari sempena dia tgh bercuti nih
next week dia dah keja semula
lglah selalu kena tggl..
(nape aku rasa macam ni yek>>)
mungkin sbb aku tgh berpantang
org kata org yg tgh pantang ni
jiwa dia lemah sgt
maklumlah badan tgh kotor
tgh dlm hadas
macam2 yg aku fikir
aku selalu terasa nak menangis tak psl2..
auni tak mo tido pun pun
buat aku rasa nak nangis
tak pdi latching pun
aku nangis bg nak rak
belum lg bab ain buat perangai
(sejak ain dpt adik..dia mmg tantrum sikit)

hari nih baru hr ke 11
aku ada 33 hr lg nak lalui sumer ni
aku cuba utk positif
x mo pikir bukan2
sibukkan diri dgn apa yg aku suka
dan cuba adapt dgn keadaan aku
yg baru bersalin nih
adapt dgn kehadiran auni dlm hidup aku
anak 2 mmg penat
kdg2 aku terfikir
macammana mak aku boleh beranak smp 8 org...
aku yg 2 nih pun dah surrender
utk menambah ahli keluarga
aku rasa mungkin lambat lg
(ke tak payah kot...?)

ntahler
kuasa ALLAH & rezekiNYA jua
kita hanya merancang...

hr nih jgk dpt tau adik iparku
kena tahan di wad
suspect appendic
katanya akan diioperate hr nih
tp sehingga artikel ni ditaip
adik ku kata masih dlm ward lg
belum operate lg

kau permudahkanlah ya ALLAH
smg selamat semuanya..
amin...

2 comments:

-LaDy rAzOr- said...

dalam pantang mmg kita akan terasa asik nak nangis jek...
org dulu pun camtu gak...
kwn org cakap kalo xder kawan buat lawan borak, rajin2 ler surfing internet...carik info ape2 yg ptt...
so that kita x leka sgt melayankan emosi yg agak terganggu tu...
hope k.lin tabah nak tempuh lagi 33 hari tu...
huhuuuu....lamer tu weh!

adilynn said...

tq nofa...mmg asyik nk nangis jer...tk tau nape...baby nangis..mama dia lagi kuat nangis..
lamanya nk hbs pntg nih....