Pages

13 August, 2009

Sadness story from RT3C/3D Jab Perubatan Nuklear GHKL

pg2 semalam papa kuar umah dlm kul 5am
amik adik iparku di Hentian Putra
terus papa htr ke GH menemankan MIL ku
smp di GH doctor on call dtg
ke katil FIL ku
doktor check FIL ku
doktor bgtau papa & yg ada disitu
yg FIL ku sbnrnya sdg KOMA
"astaghfirullahaalazzim"
mengucap pjg papa
sbb ingatkan FIL ku itu sdg lena tido

Doktor bgtau keadaan FIL ku
sgt lemah
even semua body cell lemah
terutamanya kidney dia
mmg tak leh produce waste lg
sedih sgt aku
sbb macam br malam kelmarin aku & papa
tgk FIL ku makan wpun tgh sakit
doktor pakaikan FIL ku
oksigen memandangkan oksigen supply dlm sistem badan dia
sgt kurang
reading dlm 85 shj
sdgkan manusia normal sepatutnya reading dlm 100 at least
sbb itu FIL ku dlm keadaan tercungap2 semalam.

so by 7am
papa balik..mandi & infm pd aku
aku dah sedih sgt..
meleleh airmata aku
bg aku FIL ku tak ubah macam ayah kdgku sndr
memandangkan aku dah lama takde ayah

aku pun bersiap
mandikan si ain
terus rushed htr ain ke umah mak
sbb ward radiotherapy tuh
sgt sensitif dgn kehadiran toddler during morning time
so nak tak nak aku tpaksa htr ain jugak
sinced ain tak mo pg taska dia
smp umah mak 8am something
jalan jammed giler babas..
dpt pulak SMS dr adik iparku
mengatakan FIL ku tgh kritikal
papa dah macam apa lg..
kelam-kabut bwk keta
nyaris tak berlanggar jer..
masuk ikut SMART tunnel
jammed jugak!!!
mengamuk papa..
dlm aku tgk betapa serabutnya papa
terlihat "papa tgh menangis"
dan aku yakin
siapapun berada di tpt papa semalam
akan menangis jugak macam tuh
dan aku sbg isteri turut rasa sedih melihatkan papa bgt

smp di GH
papa parking keta & aku trs naik ke ward
tgk MIL,adik ipar ku & abgku WAN pun ada
melihatkan FIL ku
mmg aku boleh katakan" TENAT"
nurse berkumpul utk buat salinan tube pd kedua2 buah pinggangnya & pundi kencingnya
dan satu lg tube utk water irregation
utk mencuci darah dr buah pinggang FIL ku
"Subhanallah"
hanya ALLAH yg maha mengetahui..
betapa sayu sgt hati aku
melihatkan MIL ku & adik iparku tgh menangis
aku pun turut sama bersedih
"tiada sempadan antara menantu & FIL nya"
aku ttp rasa macam ayah kandungku sndr
yg sdg melalui tahap sukar dlm hidupnya
aku & yg lain2 mula membaca YAASIN
smg berkat ayat ALLAH SWT ini
dpt meredakan kesakitan yg sdg FIL ku tanggung
by 11am macam tuh aku baru terasa sgt lapar
dgn keadaan aku yg sarat mengandung
mmg aku mudah lapar
bila lagi kalo baby dlm womb nih tak reti dok diam
kalo aku lapar
"agaknya dia pun lapar jugak"

aku gagahkan jugak ke KAFE
melihatkan MIL ku.adik iparku & papa
masih tak makan lg
sejak pg
kesian pulak aku tgk MIL ku
dgn kesihatannya yg makin merosot
dgn kurang rehatnya
aku yakin MIL ku pun mesti lapar
berjalanlah aku ke KAFE yg agak jauh dr ward FIL ku
beli berbagai..
terkedek-kedek balik semula ke ward
barulah MIL ku makan wpun sedikit
saat itu FIL ku dah mula sedar
dan mahu nak makan
papa suapkan air teh guna syringe
dan suapkan nasi ayam yg aku beli..
dptlah 2-3 suap
"alhamdullillah"

by 1.30pm aku mintak papa htr aku ke umah mak
aku rasa badan aku lesu sgt
aku mmg tak larat
bak kata org tgh menunggu hari

dan pjg lg cerita aku nih
nantilah aku smbg semula
lelah sgt aku rasa...

"walauapapun smg aku slmt melahirkan zuriatku"
"smg zuriatku ini akan jd sekuat mamanya"
"yg lgsg tak duduk diam"

No comments: