Pages

03 August, 2009

Vulnerable routine..currently!

Last saturday 1/8
aku bawak PIL& MIL ku ke umah mak
mak masak utk lunch
suddenly PIL aku x berapa nak sihat
papa bwk g klinik dulu
terus doktor bg referenced letter ke GH
urine retention
dlm kelam-kabut dgn jalan jammed
due to perhimpunan haram ISA
aku & papa rushed pulak ke umah kami
amik doktor report sblm bergegas semula ke GH
di GH direct ke emrgency

this quite massive jugaklah
kelam-kelibut
dgn ER yg penuh dgn org
dgn kerusi yg takde
nyaris PIL aku nak tumbang
yg ada hanya aku , MIL & si ain
sinced papa sibuk mencari parking keta
yg bapak susah dkt GH tuh...

dr ER terus ke bilik Rawatan A
PIL aku terus dipsgkan dgn urine tiub
Ya ALLAH
seksa aku melihatnya
PIL aku mengigil seluruh badan menahan sakit
MIL aku pun dah meleleh airmata
kalo aku pun di tpt MIL aku
lg teruk kot...

pg pulak X-ray & masuk pulak ward observation
nearly pukul 8pm baru PIL aku dpt 1st class ward
Jabatan Perubatan Nuklear/ward oncology
tgkt3 ward 3d bilik 5
syukur alhamdulilah..
doktor still drip water utk buat urine irregation

sayu je aku melihatkan PIL ku..
aku.papa & ain
pg beli segala benda yg patut..
beli makanan utk PIL & MIL ku
malam tuh MIL aku berkeras utk tggu di ward
ikutkan mmg kami x bg sinced she not felt so well actually
dia ada high BP
dia dok mengenangkan aku yg akan bersalin anytime
takut aku sakit bersalin tgh2 malam katanya..

+- dkt kul 11.30pm baru aku ,papa & ain
selamat smp ke umah
penat jgn cakaplah..
mandi..siapkan susu ain
dia pun terlena sama papanya...
kesian anakku..

mmg tahun nih tahun aku sekeluarga
berulang-alik ke hospital
mungkin sbg hint bhw sudah tiba masanya
aku & papa sbg anak
mengambil-alih tugas utk menjaga kedua2 org tua kami..
kau permudahkanlah Ya ALLAH
kau kembalikanlah kesihatan kedua2 mereka
begitu jugaa utk ibu ku Ainee Mat
Kasihanilah mereka sebagaimana mereka mengasihi kami sewaktu kami masih kecil dulu..

No comments: