Pages

27 February, 2012

rezeki itu hak ALLAH : x


google :)

anak?
belum rezeki lagik
masih berusaha & smg Allah murahkan rezeki anak

teringatkan kawan2 yang mengalami nasib yang sama atau mungkin lebih tidak bernasib baik
terutamanya utk kawan baik aku yang sampai sekarang belum dianugerahkan cahayamata
betapa tabahnya dia

how's frustated to know that until now you can't conceived !!

tapi kembali kepada persoalan rezeki
agaknya banyak hikmah tersembunyi
sampai sekarang x berjaya conceived
with 2 years continuos miscarriage

tipulah kalo aku kata aku tak sedih

at my age now-kena cepat2..or else risiko makin tinggi utk conceive & deliver nanti
im 33 this september  & im proud of it !

aku x pernah ada isu utk org lain tau berapa umur aku
its just only number
and im happily live at this age

aku rasa mungkin sbb kerja yang sgt stress skrg ni
mungkin jadi penyumbang kepada siri kegagalan itu

im know its sound rushing
tapi sometimes we urge to get it as soon as possible
but maybe the time is still not come yet

but still, has hope to try
and keep trying till the end

kalo mmg x boleh jugak..still kena bersyukur banyak2
sbb dah ada 2 orang anak dara yang jadi penyejuk hati,
yang blh doakan aku kalo aku meninggal nanti
insyaallah!!

apapun Allah itu maha pemurah & maha mengasihani
jangan lupa berdoa & berusaha
dan kemudian tawakal shj pdNYA

utk my dear fren :

yang sedang join LPPKN fertility programme
smg Allah beri ketabahan & kesabaran utk beliau & suami
dan dimurahkan rezeki utk pembiayaan kosnya
dan dipermudahkan urusan serba-serbi

im always adore her +ve spirit
good luck my fren :)

16 comments:

Daddy Ziyyad said...

Kita kena cuba, dan terus mencuba..dan kena ikhtiar, baru bertawakal.

Dah cuba teknik bersama semasa hari subur?

sue zainun said...

salam..:)
mudah2an rezki itu akan ada satu hari nanti..insyaallah

mamaacha said...

Saya juga menghadapi masalah yg sama untuk dapat baby...after kahwin 2 tahun mencuba dr yg moden sampai yg traditional...Alhamduilillah Allah beri kami puteri..& kini telah 4 tahun masih terus mencuba untuk yg ke-2.....

littlehumblelynn said...

Drdaddy,

mgkn sy x berusaha sggh2.kali nih mmg kena usaha utk distress dulu.huhuhu

littlehumblelynn said...

Sue zainun,

tq awak :-D

littlehumblelynn said...

Mamaacha,

blm rezeki kita agknya kan?
Apapun sy doakan smg Allah murahkn rezeki kita yer.amin

ayu said...

lynn..all the best kay..sama la kita berusaha ye

zailamohamad said...

insya Allah, adalah tu rezeki next time..

tapi betul, makin lanjut usia, makin xlarat..aku ingat lagi pengalaman ngandungkan Ashraf..huhuhu mC sokmo

littlehumblelynn said...

Ayu,

goo d luck jgk.smg kita dpt preggy sama2 mcm dulu.

littlehumblelynn said...

Zaila,

tuh ler pasal.umur mkn byk nih.risau kalo lmbt2 byk komplikasi.maklumlah kawin lewat dah.huhuhu

Zaza Si Photographer said...

insya Allah, sometimes good things come when you least expected? :)

mzhany said...

sedih...huhuhu. tapi tu lah mmg kena redho sbb DIA tahu kenapa DIA tak bagi lagi rezeki tu utk kita kan. hany pun mmg tgh cuba skrg ni, tp lppkn tu tak pergi lagi. ada dgr gak. nanti hany nak usha n surf psl lppkn nih.

Imaan09 said...

cuba lagi kakak..usaha dan terus usaha.. Kadang2 rahmat dan pertolongan ALLAH itu tertitip dalam usaha kita y sedikit itu..insyaALLAH, saya doakan.. go for boy plak, klu xde, gigirl pon xpa..chomel mcm kakak berdua tu..

littlehumblelynn said...

Zaza,

aminnn:-D

littlehumblelynn said...

Hany,

g try rujuk lppkn.fast moving jgk rawatannya.1st time pg hubby kena ada sekali.

littlehumblelynn said...

Lea.

Tuh ler nk jgk boy sorg..kalo Allah izinkn.amin