Pages

19 January, 2012

random rambling again :-)

Live without pretending.
Love without depending.
Listen without defending.
Speak without offending.
by Drake :)

 
cari mana kak ain?



lama dah nak tempek gambar ni
x berkesempatan sebenarnya
ini gambar ain & kawan2 yg aku curik2 snap
masa 1st day sekolah hari tuh

lupa plak nak crop gambar anak
senang citer anak aku dok meja depan
pakai baju biru
rambut takat leher jer tuh
alhamdulillah..ain ok kat sekolah
x menangis..x meragam


belakang kerusi kak ain yang dok kat lantai tuh jiran aku
anaknya menangis bagai nak rak even smp skrg
almaklumlah x pernah pg kindy
selama ini mak dia yang homeschool kan dia
tp by 6 year mak dia ( jiran aku ) paksa g tadika
utk preparation masuk darjah 1 tahun depan

bercerita ttg jiran aku ni
dia fully housewife
anak sulungnya lelaki sebaya dgn ain
dan anak bongsu dia perempuan sebaya si auni
kebetulan agaknya!

buat masa ni dia lah yang aku harapkan hantar & amik ain dr tadika
mmg sgt2 bersyukur dpt jiran macam ni
aku ingat nak bagi saguhati sikit
x banyak pun dlm RM150 je
tapi dia tolak mentah2 --katanya betul2 nak membantu aje
subhanallah!!

skrg aku plak yang pening
apa aku nak bagi dia hujung bulan ni
at least nak jugak bagi something sbg tanda orang berbudi kita berbahasa

hari ni selain lewat masuk keja
aku sedikit lega sbb auni dah kebah demam
cuma batuk aje lagik

hopefully auni cepat2 sembuh
so kita leh qongxi qongxi
kot ler nak g piknik mana2..

tq for all the prayers, kawan2
will blogwalking pelan2 yek.



8 comments:

Acik Erna said...

salam lynn..meman ada yang menolong dengan ikhlas..tapi.kita ni ibarat kata orang ..orang berbudi kita berbahasa..
masa zaman acik dulu..acik kerap bagi makanan dan baju/buku untuk anak2 ..mak nya dah tak beupaya nak mengelak..sebab anak dah suka..

gadisBunga said...

sebelum saya baca entri kan, saya dah teka kak ain yg pakai baju biru yg dok depan tu.

sekali betul rupanya! hoyehhh!!!

ibuafiqahhuzaifah said...

Alhamdulillah auni xdemam dah..

bagus si ain xnangis 1st day..
fiqah masuk mgu ke3 baru ok..
itu pun sbb mgu ke2 school dia tutup kenan HFMD..
skrg dah lega skit nak g keje anak2 xmeragam lagi..

littlehumblelynn said...

Acik,

mmg jiran sgt baik.so tgh fikir apa nk bg dia.tiap2 bln pun akn bg,sbg rasa t.ksh sy pd dia.smg Allah bls budi baik dia pd sy & keluarga.

littlehumblelynn said...

Gb,

wah,kamu mmg dahsyat :-P

littlehumblelynn said...

Irnie,
dia mmg x ngs tp dia jenis reserve sikit.lambat nk bergaul.tp kalo dh kenal x reti dokdiam dah tuh

~misztajuna's life~ said...

ada gak jiran camni kak lin...die tak mo duit kita tukar dengan barang...mungkin hujung bulan, akak bg kain pasang ke, belikan ikan sekilo ke, buah2an ke...sbb jiran saya pun camtu gak....

ComeyBelako said...

alhamdulillah ada jiran baik budi cenggini. babysitter cb pun baik hati + tak berkira. a very simple rules, kita tak berkira dengan orang, orang pun tak berkira dgn kita. macam 'misztajuna's life' kata tu betui sesangat lah...bagi apa2 cenderahati utk jiran mamawisyah.