Pages

18 January, 2012

Day 4 :'(

at the end of the day , it's not about being pretty & popular
it's about being healthy & happy

semalam aku terpaksa EL
auni & demamnya nampak gaya macam xnak kebah
hari ni masuk hari ke 4 demamnya
dah runned antibiotic 48 jam
doesn't look ok @ aku yang x tahu sabar

tp kalo ikut pengalaman sepatutnya 48-72 jam dah blh tgk kesannya
tp setakat pg ni..masih gitu lagik
demam & hari ni tambah satu pakej lagik Batuk!!

kata GP tonsil bengkak aje
makan pun x berapa nak mahu
aku buat bubur..adaler 2-3 suap
susu pun sama..

tp yang bagus air zamzam opah dia..dia teguk mcm air sejuk!!

malam tadi mmg aku & dia pun x berapa nak lelap tido
dia batuk sgt2
asyik menangis aje..pujuk makan ubat adaler dkt 1/2 jam baru nak telan PCM
mujur ada mak..dia sabar sikit
tolong sponging si auni & pujuk pelan2

pagi ni aku tinggalkan dia sama opahnya
mmg tak sampai hati nak hantar taska kalo tgh demam2 gini
jenuh pulak pujuk pg2 tadi
ikutkan dia -nyaris aku x gi keja..
aku malas nak cuti lama2 ..susah keja macam aku ni nak cuti lama2

aku monitor lagik sampai jumaat ni
unless papa dia boleh cuti esok..
bolehler bwk auni jupe paed kalo still x ok lagik
hopefully not reach to that extend..
x kuasa nak qong xi qong xi dlm ward  tau!!

semoga anakanda terchinta
cepat2 sembuh
aku sgt susah hati tgk dia macam tuh

me & my sick baby :(

get well soon , nunie :(

16 comments:

gadisBunga said...

ala...auni demam ke.

get well soon dear...nanti boleh tgk naga nari2 kat luar. :)

indahhouse said...

Salam kak,
masih demam? Harap Auni sembuh cepat, dan boleh bercuti dgn riang masa raya cina nanti. :)
Agaknya kena tukar ubat tak? dari klinik lain pula.

Daddy Ziyyad said...

anak sakit demam, parents mana lah yg tak risau kan....hari2 saya jumpa kes budak demam...

ibuafiqahhuzaifah said...

bersabar la..moga auni cepat sembuh..

ayu said...

moga cepat sembuh ye

littlehumblelynn said...

Gb,

tq dik :-D

littlehumblelynn said...

Tggu 1-2 hr lgk.kalo auni x ok mmg kena g spital jgk.

littlehumblelynn said...

Drdaddy,

musim agaknya kan.adoikkhh pening kalo dia demam.

littlehumblelynn said...

Irnie,
tq yek

littlehumblelynn said...

Ayu,
hrp gitulah.tq ayu

Imaan09 said...

get well soon dear.. kesiannya!

kakyong said...

semoga auni cepat sihat.. sian jugak jika dah berlarutan lebih 3 hari..

Lily@MamaZaraZareef said...

mcm mane auni kak..dh bertnbah ok lom..hope cpt sihat yek nnti cuti cny leh jalan2..=)

littlehumblelynn said...

Lea,

tq dik>_<

littlehumblelynn said...

K.yong,

t.ksh.nmpk kurg sikit pg nih.lega skt.

littlehumblelynn said...

Lily,
pg ni br nmpk ok si auni.raya cina,x g mana.dok rumah je lily.huhuhu