Pages

10 January, 2012

Anak punya pasal kan!!

anak aku si auni yang baru berusia 2 tahun 4 bulan
mmg jenis protective sikit
dan atas sebab itu
aku risau hantar dia g taska

sbb pantang ada budak usik2 dia
cubit pipi dia, tarik baju dia
amik mainan dia
mmg dia jenis cepat tangan
harus ada anak2 orang yang kena cubit @ kena lepuk dek anak aku ni

so tiap2 hari balik keja
aku akan tanya dia

"auni ada popok budak tak hari ni"

soalan tuh akan aku tanya setiap hari

suatu hari aku tanya soalan yang sama

jawapan dia buat aku heart attack

"auni xde popok budak-->>auni PIJAK jek"

aiyokhhhh!!

ko nak jadi apa nih nak??
mati akal aku apa nak buat dgn dia

jenuhler aku bagitau dia
takleh popok anak orang
nanti mama-papa dia marah
teacher marah
sapa nak jaga auni nanti??
dia jawab--papa leh jaga

amboi2..menjawab no wahid tuh!!

tak tau m/mana nak buat lagik
risau jugak ni
sbb takut ada anak orang yang cedera parah dikerjakan anak aku
kang orang kata kita x mengajar anak pulak..

pening kepala mama!!


si dompok-nunie

ada sesiapa yang ada anak perangai gini?
leh share tips x ?

4 comments:

~misztajuna's life~ said...

Ada doa di dalam al-Quran untuk melembutkan hati anak supaya dengar cakap dan mudah mengerjakan solat. Antara doa yang perlu diamalkan ialah surah Toha ayat 1-5, surah al-Syura ayat 19 dan surah al-Hasyri ayat 21. Doa ini boleh diamalkan dengan meniup pada ubun rambut anak atau ditiup ke dalam air..Insyallah

littlehumblelynn said...

Tq for sharing good tips,mistajuna:-P

ayu said...

lynn..danial pun sama la..ari tu ayu ada share entri mengenainya..kalau rajin , boleh singgah ye..

btw, tips2 tu pun sama juga dengan pandapat yang diberikan di sini..^_^

secangkir madu merah said...

budak tengah nak membesar begitulah.. tak salah pesan pada auni setiap hari supaya tidak popok kengkawan di sekolah hehehehe.. elok juga amalkan doa yg dicadangkan oleh kawan kita tu...