Pages

11 April, 2011

the talkative AIN DARWISYAH

dah lama x cerita pasal anak kesayangan aku nih kan
si ain darwisyah
si manja kesayangan papa
mmg anak papa dia nih..


scene 1


semalam membantu kak ain menyiapkan homework dia
biasalah h/w budak tadika
colour memanjang
ada ler 3-4 muka surat
as usual anak aku-
kalo bab colour mmg nangis mengongoi2 dibuatnya!!


aku pun tolongler colour sikit2
dia nangis kuat lagik


 " mama .janganler color cantik2 nanti ummi tahu mama yang buat-nanti ain kena pukul lagik"


hehhee..


tergelak besar aku!!


so aku pun colorler buruk2..style budak 5 tahun


x tahu betul @ tak isu yang dia kata dia kena pukul tu..bg aku..aku masih ibubapa dlm kategori konservatif-kalo betul anak aku wat salah..pukul ler dia.. as long as x cacat..x luka berdarah2..still acceptable


bg aku biarler dlm batas guru itu mendidik anak muridnya!!


janganler smp mati macam kes baru2 ni..itu kes niaya!!




scene 2


aku mmg xde masa sgt nak mendidik anak aku secara formal
so kadang2 aku amik masa mendidik secara bersahaja


sambil jemur baju pun jadi ok..kalo nak mendidik kan..


aku : kenapa ALLAH cipta awan ,ain?


ain : kalo xde awan mana nak ada hujan


aku:kenapa ALLAH bagi hujan?

ain: nak cuci jalan-nak bagi bumi sejuk-nak cuci keta papa

huahuahua..


scene 3

ain : mama,sayang kakak ke sayang adik auni ?

aku : mama sayang 2-2 ler..kan 2-2 anak mama

ain: mana boleh..kena sayang 1 jerkk..

aku : kalo mcm tuh mama sayang auni ler..

ain :uwaaaaaaaaaaaaaa....mana aci!!!


apapun seronok melayan kak ain
mulut becok ke main

cant wait 8-5-2011
kak ain will turn 5th!!




mode: penat ..baru balik dr kuantan-melawat MIL..

5 comments:

ibuafiqahhuzaifah said...

lynn..

mmg lawak kalau layan anak bercakap..kadang2 terkedu ayat diorg bg kita..

bday anak kita lebih kurang..
bday fiqah 5.5.2011 nie..dah umur 3 tahun..

secangkir madu merah said...

lyn, besar dah anak dara awak, tak lama lagi dah boleh harap buat kerja rumah...ringan sikit beban mamanya..hehehehhe...

Suliana said...

hehe..comel.. aqil pun tgh keletah nak bercakap skrg.. letih nak jawab.. smoga ain jadi anak yg solehah..

Suliana said...

hehe..comel.. aqil pun tgh keletah nak bercakap skrg.. letih nak jawab.. smoga ain jadi anak yg solehah..

Marsha~ said...

hehehe.. bijak bijakkk..